افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 30 April , 2024
3
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو خبر داد:

احداث اولین شهرک اقتصاد دانش بنیان کشور در ماکو

  • کد خبر : 28365
  • ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۰
احداث اولین شهرک اقتصاد دانش بنیان کشور در ماکو
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: به‌منظور ایجاد این شهرک تفاهم‌نامه‌ای با معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور به امضا رسیده است.

 به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی مرزداران؛ حسین گروسی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرزداران با اشاره به شرکت‌ها و مجموعه‌های دانش‌بنیان گفت: امسال هدف‌گذاری‌ها در راستای حمایت از شرکت‌ها و مجموعه‌های دانش‌بنیان بوده که در این راستا تفاهم‌نامه‌ای با معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور به امضا رسیده است که بر اساس آن به‌منظور ایجاد زیرساخت برای صنایع دانش‌بنیان و فناور ۱۰ هکتار زمین واگذار می‌شود.

 وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی این شهرک از ابتدای امسال آغاز می‌شود گفت: این اولین شهرک اقتصاد دانش‌بنیان کشور است که در ماکو ایجاد می‌شود.

 مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: فرصت‌های بی‌بدیلی در حوزه گردشگری، معدن، کشاورزی و امنیت غذایی و تولید وجود دارد که از آن غفلت شده است.

 وی با اشاره به سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیاردتومانی در حوزه گردشگری تصریح کرد: بعد از مطالعاتی که از سوی شرکت ماهان از ظرفیت‌های سد ارس تا بورالان انجام گرفت سرمایه‌گذاری دو ۲ هزار میلیاردتومانی که قبلاً با این هلدینگ بسته شده بود به ۱۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

 گروسی افزود: هلدینگ شرکت هواپیمایی ماهان در حوزه امنیت غذایی و کشاورزی نیز در این منطقه سرمایه‌گذاری ۵ هزار میلیاردتومانی انجام داده است.

 مشارکت برای تولید و مردمی‌سازی اقتصاد

 مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو اظهار کرد: در خصوص صدور کارت ماکو وندی هم اقداماتی شده است تا مردم از مزایای منطقه بهره‌مند شود؛ لذا در اویل سال این اتفاق رقم خواهد خورد تا شاهد رشد اقتصادی منطقه باشیم.

 وی افزود: مقدمات لازم برای تأسیس شرکت‌های تعاونی سهامی عام انجام شده است.

 گروسی با اشاره به طرح جامع منطقه آزاد ماکو گفت: بدون طرح جامع یک منطقه نمی‌تواند رشد متوازنی داشته باشد؛ لذا برای مردمی‌سازی اقتصاد باید زیرساخت‌ها فراهم باشد.

 وی خاطرنشان کرد: ماکو یک گنج پنهان است که در حوزه‌های معدن، تولید و خدمت به آن توجه نشده است که در طرح جامع منطقه آزاد به این موضوع پرداخته شده است.

 مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو تأکید کرد: در طرح جامع منطقه مسکن جوانان و مردم و ایجاد شهرک جدیدی پیش‌بینی‌شده است.

 وی دراین‌خصوص افزود: اعتقاد داریم که شهرک جدید و مدرنی باید ایجاد شود تا جوانانی که به این منطقه برای سرمایه‌گذاری می‌آیند مسکن مناسب داشته باشند که در طرح جامع به‌صورت مفصل روی این موضوع پرداخته شده است.

 گروسی خاطرنشان کرد: منطقه آزاد مجری برنامه‌های نشاط و شادی مردم نیست؛ بلکه حامی این برنامه‌ها است؛ لذا باید این برنامه‌ها از ادارات مربوطه آن از جمله ارشاد، ورزش و جوانان و غیره تقاضا شود.

 وی اضافه کرد: پارسال برنامه پیاده‌روی خانوادگی ۱۰۰ هزارنفری توسط منطقه آزاد اجرا شد که این وظیفه اداره ورزش و جوانان و شهرداری‌ها است نه منطقه آزاد اما برای اینکه فرهنگ‌سازی شود این کار توسط منطقه آزاد ماکو انجام شد .

 مدیرعامل آزاد منطقه آزاد ماکو ادامه داد: این سازمان وظایف دستگاه‌های دیگر را در راستای مسئولیت‌های اجتماعی نیز انجام داده و بی‌تفاوت نبوده است؛ ولی باید دستگاه‌های متولی دراین‌خصوص وظایف ذاتی خود را انجام دهند.

 وی با اشاره به کالای همراه مسافر اظهار کرد: سهمیه کالای همراه مسافر منطقه در سال گذشته ۲۳ میلیون بوده که نصف آن جذب شده درحالی‌که بر اساس جمعیت ۲۵۰ هزارنفری باید سهمیه منطقه بر اساس فرمول‌های منطقی، بیشتر باشد.

 گروسی در پایان با اشاره به دلیل عدم افزایش سهمیه کالای همراه مسافر افزود: علت آن عدم محصورسازی منطقه بود که طی هشت ماه اقدام جهادی که سال گذشته انجام شد منطقه کاملاً محصور شده است.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=28365
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 102 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای احداث اولین شهرک اقتصاد دانش بنیان کشور در ماکو بسته هستند

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.