افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 30 April , 2024
4
امام جمعه ماکو:

جبهه مقاومت و وحدت کشورهای اسلامی باید تقویت شود

  • کد خبر : 28627
  • ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۰
جبهه مقاومت و وحدت کشورهای اسلامی باید تقویت شود
امام‌جمعه ماکو گفت: تقویت جبهه مقاومت و وحدت کشورهای اسلامی دو هدفی است که امت اسلامی باید در مقابل توطئه‌های رژیم صهیونیستی دنبال کند.

 به گزارش گروه سیاسی‌اجتماعی مرزداران؛ حجت‌الاسلام سید محمد هاشمی امام‌جمعه شهرستان ماکو هم زمان به‌عنوان سخنران راهپیمایی قدس، در خطبه‌های عبادی سیاسی نمازجمعه گفت: نفی قوم‌گرایی در جهت تحقق وحدت یکی از راه کارهای پیامبر است.

 وی افزود: مقصود از وحدت امت اسلامی عبارت از این است که مسلمانان درعین‌حال که مختصات مذاهب خودشان را حفظ می‌کنند، در کنار آن، مشترکات دینی خود به‌مانند: توحید، قرآن، پیامبر اعظم (ص) و سنت و سیرهٔ نبوی را نیز تقویت کرده، و در مقابل خطراتی که اصل اسلام و جامعهٔ مسلمانان را تهدید می‌کند، اتحاد، انسجام، وحدت و همدلی داشته؛ و از اختلافات مختلف مذهبی، سیاسی، نژادی، زبانی و غیره که باعث وهن و سستی امت اسلامی می‌شود، دوری کنند.

 امام‌جمعه ماکو تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) برای اینکه بتوانند در بین امت اسلامی وحدت ایجاد نمایند، از راهبردهای مختلفی استفاده کردند که از جملهٔ راهکارهای نبی مکرم اسلام (ص) در راستای تحقق وحدت امت اسلامی، نفی نژادپرستی، قوم‌گرایی و تبعیض‌های ناروا بود؛ چون زمانی که دین مبین اسلام در بین اعراب ظهور کرد، مردم شدیداً به نژاد و قبیلهٔ خود افتخار می‌کردند. دین مبین اسلام آمد و با تعصبات قومی و نژادی مبارزه کرد.

 وی یادآور شد: پیغمبر اکرم (ص) به‌خاطر برقراری وحدت اسلامی، زید بن حارثه را فرمانده سپاه اسلام، بلال حبشی را مؤذن ویژه قرار می‌دهد و از سلمان فارسی ایرانی تجلیل می‌کند و به او مقام و منزلت والا می‌بخشد تا بدین‌طریق، هم با تبعیض‌های قومی و نژادی مبارزه کند؛ هم به‌تدریج ارزش‌های الهی را به‌عنوان منزلت‌های اجتماعی معرفی نماید؛ لذا پیامبر (ص) آشکارا اعلام کرد که آن غلام حبشی و این سید قریشی (هر دو) نزد من یکسان هستند و بدین‌طریق آن حضرت، منادی برحق مساوات اسلامی و بنیان‌گذار وحدت امت اسلامی شد.

 حجت‌الاسلام هاشمی با بیان اینکه روز قدس روز حیات اسلام است گفت: از جملهٔ آرمان‌های مقدس حضرت امام (رض) روز جهانی قدس است که امروز در جهان به یک نماد استکبارستیزی تبدیل شده است. حضرت امام از این روز به‌عنوان روز حیات اسلام، روز تعیین سرنوشت ملت‌های مستضعف، و روز مقابلهٔ مستضعفین در مقابل مستکبرین یاد می‌کند؛ لذا می‌فرماید: روز قدس باید به‌مانند شبهی قدر در بین مسلمانان احیاء شود و مبدأ بیداری و هشیاری آنان گردد.

 وی خطاب به مردم گفت: شما با حضور خود در راهپیمایی روز جهانی قدس، بر اساس حدیث نبوی از مردم مظلوم فلسطین دفاع کرده، و زمینهٔ افول پرهیزانه کودک کش صهیونیستی را فراهم آوردید. ان‌شاءالله با ظهور وجود مقدس حضرت بقیت الله الاعظم ارواحنا له الفداء، تمامی مسلمانان جهان، مخصوصاً مردم مظلوم و آوارهٔ فلسطین، از دست رژیم اشغالگر قدس نجات‌یافته و از عدالت مهدوی بهره‌مند گردند.

 امام‌جمعه ماکو افزود: قرآن کریم، روایات و تاریخ اسلام نیز، از صدر اسلام تا به امروز، قوم یهود را از جملهٔ بزرگ‌ترین دشمنان نبی مکرم اسلام و مسلمانان جهان معرفی می‌کند به‌طوری‌که خداوند در آیهٔ شریفه، قتل و خونریزی و آواره‌کردن توسط قوم یهود را، از جملهٔ مهم‌ترین ویژگی‌های آنان ذکر کرده و می‌فرماید: «ما از بنی‌اسرائیل پیمان گرفتیم که خون نریزند و کسی را از شهر بیرون نکنند؛ اما هم آدم کشتند، هم به اخراج و بیرون‌کردن مردم پرداختند.»

 وی با اشاره به جنایات اسرائیل اظهار کرد: متأسفانه امروز رژیم اشغالگر قدس به بهانهٔ هولوکاست، سرزمین‌های مردم مظلوم فلسطین را اشغال کرده و هر روز مردم آن را قتل‌عام کرده، و چقدر از انسان‌های بی‌گناه این خطه را از خانه و کاشانهٔ خود آواره کرده است.

 حجت‌الاسلام هاشمی ادامه داد: رژیم کودک کش اسرائیل، بعد از عملیات طوفان از اقصی، با حمایت شیطان بزرگ آمریکا جنایت‌کار، و شیاطین غربی به‌مانند انگلیس، فرانسه و آلمان، با بمباران اماکن مذهبی، منازل مردم بی‌دفاع، بیمارستان‌ها، مدارس و مکان‌های عمومی و قتل‌عام زنان و کودکان بی‌گناه، در غزه حمام خون به راه انداخته و نسل‌کشی می‌کند؛ لذا قرآن شریف در آیهٔ شریفه، اهل ایمان را مورد خطاب قرار داده و می‌فرماید: «ای کسانی که ایمان آورده‏اید! یهود و نصاری را ولّی و دوست و تکیه‏گاه خود انتخاب نکنید! آنها اولیای یکدیگرند؛ و کسانی که از شما با آنان دوستی کنند، از آنها هستند.»

با بیان اینکه امروز سیرت واقعی اسرائیل آَکار شده گفت: در سایهٔ صبر و استقامت ملت عزیز و قهرمان غزه، امروز بر تمامی آزادی‌خواهان جهان، سیرت واقعی این رژیم خونخوار عیان شده است، و در گوشه‌گوشهٔ جهان هستی تجمع‌های بزرگ و کوچک از مسلمان گرفته تا غیرمسلمان، بر علیه این رژیم کودکش در حال شکل‌گیری است.

 امام‌جمعه ماکو با اشاره به حادثه اخیر کنسولگری ایران گفت: وقتی رژیم صهیونیستی بعد از عملیات طوفان الاقصی و مقاومت مردم غزه نتوانست به اهداف خود دست پیدا کند، و با شکست مواجه شد، لذا برای جبران این شکست، کنسولگری ایران را در سوریه، به‌وسیلهٔ موشک مورد هدف قرارداد و در این عملیات تروریستی چند تن از سرداران و مدافعان حرم به درجهٔ رفیع شهادت نائل آمدند. یاد و خاطرهٔ این شهدا را گرامی می‌داریم؛ لذا مقام معظم رهبری می‌فرماید: شهیدان ما از خداوند مهربان خود، نشان قبول مجاهدتِ درازمدت خود را دریافت کردند و هم‌اکنون در جمع اولیا و صلح متنعم به نِعَم الهی‌اند.

 وی تأکید کرد: به حول و قوهٔ الهی رژیم خبیث صهیونیستی نیز به دست دلاورمردان ملت ایران مجازات شده و آنها را نیز از این جنایت و امثال این جنایت، پشیمان خواهند کرد.

 حجت‌الاسلام هاشمی با اشاره به دو هدف تقویت جبهه مقاومت و تقویت وحدت کشورهای اسلامی گفت: امروز امت اسلامی باید در مقابل توطئه‌های رژیم صهیونیستی، دو هدف را دنبال کند. اولاً باید جبههٔ مقاومت، برای مقابله با توطئه‌های رژیم صهیونیستی تقویت شود، ثانیاً باید وحدت کشورهای اسلامی تقویت شده و دولت‌های مسلمان نیز از مجاهدان فلسطینی حمایت کنند.

 خطیب نمازجمعه ماکو با بیان اینکه زبان هنر بهترین وسیله برای انتقال مفاهیم است گفت: روز بیستم فروردین‌ماه مصادف است با سالروز شهادت هنرمند متعهد و سید شهیدان اهل‌قلم، سید مرتضی آوینی که به نام روز هنر انقلاب اسلامی نام‌گذاری شده است؛ لذا همیشه در تاریخ زندگی بشری زبان هنر، بهترین وسیله برای انتقال مفاهیم بوده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=28627
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 205 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای جبهه مقاومت و وحدت کشورهای اسلامی باید تقویت شود بسته هستند

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.