افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 19 May , 2024
3
نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی:

مسئولیت ها امانات الهی هستند

  • کد خبر : 29065
  • ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۸:۱۲
مسئولیت ها امانات الهی هستند
نماینده ولی وقیه در آذربایجان غربی گفت: در اجرای مسئولیت ها اهتمام جدی داشته باشید، خداوند با دادن مسئولیت کار خود را به شما سپرده است.

 به گزارش گروه فرهنگی مرزداران؛ حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان غربی در گردهمایی فصلی ائمه جمعه استان آذربایجان غربی که در شهرستان ماکو برگزار شد در خصوص معیار و میزان در روز قیامت گفت: در روز قیامت معیار و میزان، نعمت‌هایی است که در اختیار ما قرار گرفته لذا شاید افرادی این سئوال در ذهنشان ایجاد شود که اگر خدا عادل است فردی که میزان ضریب هوشی او ۱۰۰ بوده با فردی که میزان ضریب هوش او ۶۰ است چگونه عدالت خدا شامل این دو فرد می‌شود.

 وی افزود: همچنین بعضی از افراد دارای امکانات بوده و بعضی امکانات ندارند؛ بعضی در خانواده متدین و بعضی در خانواده غیر متدین تولد می‌شوند؛ لذا پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند به‌اندازه‌ای که خداوند به هر فرد داده است از او حساب خواسته می‌شود.

 حجت‌الاسلام قریشی خاطرنشان کرد: اعتبار مقام و پست‌ها در روز قیامت سنگین است؛ لذا باید به‌صورت جدی وارد میدان شده و هر فرد کار و فعالیت خود را به‌صورت جدی و درست انجام دهد چرا که خداوند در واقع با دادن مسئولیت‌ها کار خود را به شما سپرده است.

صادرات منطقه آزاد ماکو بیشتر از واردات آن است

 در این برنامه حسین گروسی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: درگذشته رویکرد مناطق آزاد واردات محور بود و سئوال و شبهه ایجاد کرده بود که به‌جای اینکه منطقه آزاد به اقتصاد کشور کمک کند تبدیل شده است به دریچه واردات.

 وی افزود: در دولت سیزدهم اهتمام دولت برای تحقق اقتصاد مقاومتی در مناطق آزاد است و منطقه آزاد ماکو مستقیماً در این راستا حرکت می‌کند و صادرات آن بیشتر از واردات است.

 مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو تصریح کرد: باید بستری مهیا شود که مسافران همه خرید و گردش خود را در این منطقه انجام دهد و برای چند روز خرید مجبور به خروج از کشور و رزرو هتل در ترکیه نباشند؛ این امر باعث جلوگیری خروج ارز از کشور می‌شود.

 وی ادامه داد: بزرگ‌ترین باغ مدرن خاورمیانه در راستای اقتصاد مقاومتی در این منطقه به‌صورت هوشمند و مدرن احداث شده است.

 حسین گروسی با اشاره به میزان صادرات از منطقه آزاد ماکو گفت: سال گذشته ۱۷۶ میلیون دلار صادرات از منطقه و صادرات به ارزش یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار از مسیر منطقه آزاد صورت‌گرفته است.

 وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری به حوزه اقتصاد و دانش‌بنیان، اظهار کرد: اولین شهرک اقتصاد دانش‌بنیان کشور امسال در منطقه آزاد ماکو احداث می‌شود و قطب چهارم دیتاسنتر کشور در این منطقه شکل خواهد گرفت که قراردادهای آن به ثبت رسیده است.

 مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو تأکید کرد: جایگاه مناطق آزاد باید در کشور با کمک ائمه جمعه تبیین شود.

 وی با بیان اینکه بحث گردشگری یک ظرفیت خیلی خوب برای بالابردن امنیت است، افزود: ۱۰ هزار میلیارد تومان در بخش گردشگری با هلدینگ هتل‌های بین‌المللی ماهان توافق صورت‌گرفته است.

 حسین گروسی با بیان اینکه ۲۰ میلیارد تومان برای ارتقای پیوست فرهنگی تخصیص‌داده‌شده است گفت: در بخش کشاورزی، صنعت و معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، استاندارد، گمرک و پایانه مرزی خواهان اجرای ماده ۶۵ برای مردمی‌سازی اقتصاد هستیم.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=29065

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.