افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 20 May , 2024
2
در ماکو برگزار شد؛

اولین همایش منطقه‌ای عفاف و حجاب و زیست عفیفانه

  • کد خبر : 29113
  • ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰:۲۰
اولین همایش منطقه‌ای عفاف و حجاب و زیست عفیفانه
همایش عفاف و حجاب و زیست عفیفانه که با حضور جمعی از اساتید و اندیشمندان داخلی و خارجی حوزه عفاف و حجاب در ماکو برگزار شد.

 صدرا علیپور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌الملل ماکو و دبیر علمی همایش، در اولین همایش عفاف و حجاب و زیست عفیفانه که با حضور جمعی از اساتید و اندیشمندان داخلی و خارجی حوزه عفاف و حجاب در ماکو برگزار شد در مصاحبه با خبرنگار مرزداران گفت: با لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری که در خصوص بحث حجاب و عفاف توصیه‌ها و تأکیدات اکیدی فرمودند، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماکو با همکاری منطقه آزاد و دفتر امام‌جمعه شهرستان اقدام به برگزاری این همایش منطقه‌ای کرده است.

 وی افزود: مقالات ارائه شده به‌صورت بین‌المللی نیز ثبت خواهد شد؛ مقالات زیادی به دبیرخانه همایش ارسال شده که از بین مقالات ۳۷ مقاله شرایط کافی را برای شرکت در این همایش داشتند.

 علیپور با بیان اینکه ۱۵ مقاله در همایش امروز ارائه خواهد شد، تصریح کرد: از بین ۳۷ مقاله راه‌یافته، ۲۰ مقاله به‌صورت کامل چاپ و در Civilica «مقالات کنفرانس، همایش‌ها و ژورنال‌های علمی» و ISC «مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام» رونمایی خواهد شد.

 در ادامه حسین گروسی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در مصاحبه با خبرنگار مرزداران در خصوص پیوست و فعالیت فرهنگی سازمان منطقه آزاد ماکو در کنار برنامه‌ها گفت: ما اعتقاد داریم مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی در عین حالی که مأموریت اصلی‌شان مسائل اقتصاد است؛ باید برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و هم برای دولت گام بردارد، ولی اعتقاد به این داریم که همواره باید پیوست فرهنگی در برنامه‌ها باشد و پیوست فرهنگی را باید نه‌تنها منطقه آزاد، بلکه سایر دستگاه‌ها این را رعایت کنند

 وی افزود: امروز ما متوجه می‌شویم تهاجم دشمن در زمینه فرهنگی هست؛ بنابراین ما نمی‌توانیم خود را نسبت به فرهنگ بی‌تفاوت بدانیم به همین جهت در پیوست‌های فرهنگی منطقه آزادی تجاری صنعتی ماکو در حوزه ارتباط با دانشگاه‌ها، ارتباط بسیار خوبی را داشتیم که سه تن از اعضای هیئت‌مدیره منطقه آزاد هیئت‌علمی دانشگاه‌ها هستند؛ لذا سعی کردیم ارتباط ارگانیک را با دانشگاه‌ها داشته باشیم .

 مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو تصریح کرد: در حوزه آموزش‌وپرورش ما مدارس کانکسی داشتیم که خوشبختانه سال گذشته در شهرستان شوط کلاً مدارس کانکسی برچیده شد و فقط تعدادی مدارس کانکسی در دو شهرستان باقی‌مانده است که تا مهرماه این مدارس هم برچیده خواهد شد .

 وی اظهار کرد: قصد ما در کیفیت است؛ ما به دنبال این هستیم کمک کنیم تا این جوانان و نوجوانان ما بتوانند از امکانات روز بهره‌مند شوند.

 گروسی ادامه داد: در حوزه‌های فرهنگی با ائمه محترم جمعه هم همکاری‌ها و تعاملات خوب و هم تفاهم‌نامه‌هایی را داریم که مسائل فرهنگ عمومی و شورای فرهنگ عمومی را این عزیزان مدیریت کنند تا تداخل مدیریتی صورت نگیرد .

 وی خاطرنشان کرد: همایش‌های خیلی خوبی در زمینه حجاب و عفاف و عرضه پوشاک اسلامی در ماکو داشتیم؛ لذا شرکت‌هایی که پوشاک رو آن‌طور که در فرهنگ اسلامی و غنی ما به آن تابید شده است تولید بکنند، تخفیف‌های ویژه را برای این عزیزان در شهرک‌ها در نظر گرفته شده است.

 مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: در نمایشگاه‌هایی هم که داشتیم نوعاً غرفه‌های حجاب و عفاف به‌صورت رایگان در اختیار این افراد گذاشته شده بنابراین کسانی که متقاضی بودند نمایشگاه برگزار کنند، زمانی که مشاهده شد این افراد پوشاک اسلامی و موردنیاز خود را پیدا نمی‌کنند، در همین نمایشگاه‌ها عرضه کردیم.

 وی با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن تصریح کرد: باید موقعی که بحث پیوست فرهنگی را داریم در عمل گام‌هایی برداشته شود؛ باید در برابر تهاجم که سال‌هاست بزرگان کشور ما بر آن تأکید دارند که مراقب تهاجم فرهنگی باشید، بایستیم؛ اما بعضی افراد این موضوع را خیلی جدی نگرفتند؛ لذا امروز عزیزانی که می‌خواهند پوشاک مناسب تهیه کنند، باید ساعت‌ها برای یافتن پوشاک مناسب فرزندان جستجو کنند.

 گروسی در پایان گفت: منطقه آزاد ماکو الحمدلله در تولید پوشاک پیش‌گام بوده و تنها امروز این پوشاک در این منطقه در حال تولید است؛ لذا در آینده هدف‌های صادراتی را در حقیقت با تشکیل شهر پوشاک خواهیم داشت .

 ان‌شاءالله نشر مقالات این همایش جذاب و عفاف در جامعه باعث شود جوانان بدانند عفاف و حجاب فقط برای فرهنگ اسلامی نیست و سایر ادیان هم نسبت به این تأکید داشته‌اند اگر تاریخ را نگاه بکنیم این تأکیدی بوده در سایر مذاهب وادیان و اقوام هم به این موضوع بسیار تأکید داشتند.

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=29113

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.