افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 19 May , 2024
3
نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان غربی:

حجاب باعث شناخته‌شدن میزان عفت زن می‌شود

  • کد خبر : 29081
  • ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰:۴۰
حجاب باعث شناخته‌شدن میزان عفت زن می‌شود
امام جمعه ارومیه گفت: اگر زن حجاب کامل داشته باشد،نشان می‌دهد این کسی که حجاب دارد تا چه اندازه عفیف است.

 به گزارش گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی مرزداران؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان غربی در اولین همایش عفاف و حجاب و زیست عفیفانه که با حضور جمعی از اساتید و اندیشمندان داخلی و خارجی حوزه عفاف و حجاب در دانشگاه آزاد واحد بین‌الملل ماکو برگزار شد، گفت: حضور دانشگاهیان در تبیین فرهنگ حجاب و عفاف حائز اهمیت است.

 وی با اشاره به اینکه هرآنچه در مسیر هدایت لازم بود از طریق پیامبران ابلاغ شده است افزود: کوتاهی در بایدها و نبایدهای زندگی بی‌نهایت انسان را به مشکل می‌اندازد.

 امام‌جمعه ارومیه تصریح کرد: ما برای زندگی بی‌نهایت خود ساعت‌ها وقت می‌گذاریم تا در این هفتاد، هشتاد سال با آسایش زندگی کنیم؛ اما یک زندگی ابدی در انتظار ما است که عمل به دستورات الهی آن را تضمین می‌کند؛ اما اگر این بایدها و نبایدها را رعایت نکنیم، زندگی ابدی ما با مخاطره روبرو می‌شود.

 وی با اشاره به روایتی از امام علی (ع) گفت: امیر المومنین مالک‌اشتر را توصیه به تقوایی الهی کرده و می‌گوید تقوایی الهی و امر الهی را به سایر امور ترجیح بده؛ لذا هیچ‌کس به سعادت نخواهد رسید مگر اینکه به فرایض و سنن الهی عمل کند و تنها عمل‌کردن به این فرایض است که انسان را به سعادت می‌رساند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قریشی با اشاره به آیات الهی تأکید کرد: هیچ‌کس سعادت الهی را از دست نخواهد داد مگر اینکه این احکام را به آن اشاره شد، انکار کند که یکی از این احکام حفظ حجاب است که نوع برخورد و تبیین خداوند متعال در قرآن گویای این امر است.

 وی افزود: اگر زن حجاب کامل داشته باشد، شناخته می‌شود که این زن عفیف است؛ این نوع پوشش نشان می‌دهد که این کسی که حجاب دارد تا چه اندازه عفیف است؛ لذا خداوند می‌گوید عفت و حیا را رعایت بکن؛ چراکه این مشخص می‌کند عفیف هستی و افراد شهوت‌ران تو را اذیت نخواهند کرد، این مطالب صریح آیه قرآن است.

 نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان غربی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: اگر مقام معظم رهبری می‌گوید حجاب واجب شرعی است و نمی‌شود از مطالب عقب نشست به‌خاطر صراحت آیه‌های قرآن دراین‌خصوص است. صریح آیه قرآن در مورد «جِلباب و خِمار»، اندازه چادر بوده و اینکه زن زینت را برای مَحرَم خود انجام دهد.

 وی تصریح کرد: خداوند آن‌قدر به این حجاب حساس است که در قرآن می‌فرماید وقتی زنان راه می‌روند پای خود را محکم زمین نزند تا زینتی که مخفی شده مشخص شود و این به‌تبع صدایی که از خلخال یا پای او ایجاد می‌شود، است. موقع صحبت‌کردن زن باید متعارف و معمولی باشد و صحبت‌کردن زن نباید با عشوه و ناز باشد؛ چون کسی که مریض القلب است طمع می‌کند.

 امام‌جمعه ارومیه با تأکید بر اهمیت حجاب گفت: سعادت اخروی با عمل به دستورات الهی محیا می‌شود؛ لذا بعضی می‌گویند حجاب مهم نیست؛ بلکه باطن مهم است؛ جبرائیل نه یک‌بار بلکه بارها از طرف خداوند در خصوص اهمیت حجاب آیه نازل کرده است و حتی در آیه‌ای گفته شده است که به مؤمنان بگو به نامحرم نگاه نکنند چرا که نباید خیره به نامحرم شوند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=29081

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.