افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 17 June , 2024
4

رئیس‌جمهوری که شهید جمهور شد

  • کد خبر : 29644
  • ۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۳
رئیس‌جمهوری که شهید جمهور شد
امام جمعه ماکو گفت: آیت الله رئیسی به عنوان رئیس جمهوری که شهید جمهور شد، رجائی گونه نشان داد که این جایگاه، در موقعیت و در روابط او هیچ تأثیری نگذاشته است.

به گزارش گروه سیاسی‌اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی مرزداران؛ حجت‌الاسلام سید محمد هاشمی امام‌جمعه شهرستان ماکو در خطبه‌های عبادی سیاسی نمازجمعه گفت: یکی از مهم‌ترین حربه‌های شیطان برای اینکه بتواند انسان را از مسیر توحید منحرف کند و دین‌وایمان او را از دستش بگیرد و انسان را از فضائل اخلاقی تهی نماید، و او را از اعلی‌علیین به اسفل‌السافلین بکشاند، بی‌حجابی و بدحجابی است.

امام‌جمعه ماکو افزود: وقتی شیطان می‌خواهد آدم و حوا را از جایگاه قرب الهی به پایین بکشد تا لیاقت سکونت در بهشت را نداشته باشند، کاری می‌کند که در اثر تبعیت آدم و حوا از شیطان لباس‌هایشان کنده می‌شود و لیاقت اقامت در بهشت از آنان سلب می‌گردد. به‌طوری که خداوند تبارک‌وتعالی می‌فرمایند: ای فرزندان آدم! شیطان شما را نفریبد، آن گونه که پدر و مادر شما را از بهشت بیرون کرد، و لباسشان را از تنشان بیرون ساخت تا عورتشان را به آنها نشان دهد!

وی تصریح کرد: امروز یکی از راهبردهایی که دشمن در جنگ نرم بر علیه ملت ایران آغاز کرده، ترویج فرهنگ بی‌حجابی و بی‌عفتی و بی‌بندوباری در شبکه‌های ماهواره‌ای، سایت‌های اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی است. او می‌داند از این طریق به‌راحتی می‌تواند دین مردم را از دست او بگیرد و بنیان خانواده را تضعیف نماید؛ بنابراین یکی از راهکارهای تقویت دین مردم ویکی از راه‌های پیشگیری از طلاق، ترویج فرهنگ حجاب است که باید والدین عزیز، جوانان و مسئولین به آن اهمیت دهند .

حجت‌الاسلام هاشمی اظهار کرد: متأسفانه در بعضی از ادارات و نهادها و گاهی در بعضی از مجموعه‌هایی که بعد از انقلاب تأسیس شده‌اند، قانون حجاب و عفاف رعایت نمی‌شود.

وی در خصوص روز دزفول روز مقاومت و ایثار گفت: امروز جمعه چهارم خردادماه، مصادف با روز دزفول که به نام روز مقاومت و پایداری نام‌گذاری شده است. مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب دراین‌خصوص می‌فرماید قدرت‌های انحصارگر جهان که همواره حیات خود را در این می‌دیدند به استقلال سایر کشورها دست‌اندازی کرده و با پایمال‌کردن منافع حیاتی آنها، برای مقاصد شوم خود دست یابند، امروز در مقابل ایران اسلامی و انقلابی، به ناتوانی خود اعتراف می‌کنند.
امام‌جمعه ماکو ادامه داد: ملّت ایران در فضای حیات‌بخش انقلاب، توانست در ابتدا دست‌نشاندهٔ آمریکا و عنصر خائن به ملّت را، از کشور برانَد و پس از آن هم تا امروز از سلطهٔ دوبارهٔ قلدران جهانی را نسبت به کشور، باقدرت و شدّت جلوگیری کند؛ لذا امروز چالش بین ایران و غرب نفوذ سلاح‌های ایرانی به جبهه مقاومت است.

وی در خصوص پنجم خردادماه مصادف با آزادسازی جنوب لبنان تصریح کرد: مقام معظم رهبری در بیانیهٔ گام دوم انقلاب دراین‌خصوص می‌فرماید اگر آن روز، مشکل غرب در این بود که ایران نتواند حتی تسلیحات ابتدایی خود را تهیه کند؛ اما امروز مشکل غرب در این است که نگذارد تا ایران اسلامی سلاح‌های پیشرفته خود را به دست نیروهای مقاومت برساند.

حجت‌الاسلام هاشمی انقلاب را عامل ورود اراده ملی و مردمی به کانون مدیریت کشور خوانده و گفت: مقام معظم رهبری در بیانیهٔ گام دوم انقلاب، دراین‌خصوص می‌فرماید: انقلاب، در گام نخست رژیم ننگین سلطنت استبدادی را، به حکومت مردمی و مردم‌سالاری تبدیل کرد و عنصر اراده ملی و مردمی را که جان‌مایه پیشرفت همه‌جانبه و حقیقی است، در کانون مدیریتِ کشور وارد کرد.

وی در خصوص رئیس‌جمهور شهید گفت: مردم ما در این چند سال، سه تا آقای رئیسی دیدند. اولین آقای رئیسی عبارت بود از آن رئیسی که در مناظرات ریاست‌جمهوری شرکت کرد. سیدالشهدا خدمت در این مناظرات، دارای یک شخصیتی نجیب، آرام، کاظم الغیظ و حلیمی بود که هرچه به او طعنه و تهمت می‌زدند، عملاً تقوا را رعایت می‌کرد و به مخاطبین خود رعایت تقوا را سفارش می‌کرد.

امام‌جمعه ماکو افزود: رفتار شهید رئیسی در ایام انتخابات و مناظرات ریاست‌جمهوری یادآور این فرمایش امام صادق علیه‌السلام بود که هر کس در مقابل جفای مخلوقات الهی و اذیّت ایشان صبر نکند، به مرتبه رضای الهی نخواهد رسید؛ لذا صبر و شکیبایی شهید رئیسی در آن فضای مناظراتی، نشانه حُریت، مروت، فتوت و جوانمردی وی بود. اطلاعاتی که ایشان از پرونده افراد داشتند، از همه بیشتر بود، اما دم نمی‌زد. در روایات آمده است: جوانمردی اسمی است که همه فضائل و محاسن اخلاقی را شامل می‌شود.

وی با بیان این عنوان «از رئیس‌جمهور تا شهید جمهور» در وصف جایگاه آیت‌الله رئیسی گفت: دومین آقای رئیسی که مردم مشاهده کردند، آقای رئیسی در کسوت ریاست محترم جمهور بود. مردم در دوره ریاست‌جمهوری شهید رئیسی، با شخصیتی خوش ظرفیت، به‌مانند شهید رجایی مواجه شدند. شهید رئیسی، رجائی گونه نشان داد که این جایگاه، در موقعیت و در روابط او هیچ تأثیری نگذاشته است؛ بلکه او در این جایگاه، متواضع‌تر و صمیمی‌تر شده بود.

حجت‌الاسلام هاشمی با اشاره به خصوصیت رئیس‌جمهور شهید گفت: شخصیتی بسیار قوی، فعال، بانشاط و سرشار از امیدی که احساس می‌کرد مسائل کشور به سرپنجه تدبیر ایرانی و همراه با یارانی که خیلی از آنان را از بین جوانان مؤمن و انقلابی انتخاب کرده بود، می‌تواند کار را به سرمنزل مقصود ببرد.

وی ادامه داد: سومین آقای رئیسی که مردم دیدند و خواهند دید، شهید رئیسی است؛ شهیدی که به استادش شهید بهشتی اقتدا کرده بود. رئیس‌جمهوری که شهید جمهور شد. به تعبیر سید شهیدان اهل‌قلم، «شهدا از دست نمی‌روند، بلکه به دست می‌آیند؛ شهدا سرمایه‌اند.» برکت وجودی این شهید سعید و عزیز، برای ملت ایران بیش از گذشته خواهد بود؛ لذا شهید رئیسی مبشر این بشارت الهی است که هر حکمی را که نسخ کنیم و یا نسخ آن را به تأخیراندازیم، بهتر از آن یا همانند آن را می‏آوریم. آیا نمی‏دانستی که خداوند بر هر چیز توانا است.

امام‌جمعه ماکو با اشاره امام‌جمعه شهید تبریز گفت: در این سفر آسمانی شخصیت‌های بزرگ و عزیز دیگری هم بودند. از جمله شهید حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم بود. شهید آل هاشم هم در جایگاه امامت جمعه، برای شبکه امامت نصاب آوردند. وی دومین امام‌جمعه شهید تبریز است.

وی در تشریح خصوصیات امام‌جمعه شهید آل هاشم اظهار کرد: روحانی‌ای خدوم، مردمی، دوست‌داشتنی، فعال، مخصوصاً اهل ارتباط با همه اقشار جامعه بود؛ آن‌هم ارتباط تربیتی بود. شهید آل هاشم ازاین‌جهت زبانزد بود.

حجت‌الاسلام هاشمی، شهید امیر عبدالهیان را سردار دیپلماسی مقاومت خوانده و گفت: همچنین شهید امیر عبدالهیان وزیر خارجه انقلابی و جهادی، مرد میدان و دیپلماسی، مرد آشنا با جهاد دیپلماسی، رادمرد آشنا با زبان دنیا، مرد استکبارستیز و مستضعف نواز، حامی مظلومان جبهه مقاومت، راسخ و نامرعوب در مقابل زیاده‌خواهان اروپایی و آمریکایی بود.

وی افزود: این شهید خوش قد و بالای ما، بلندی و فرازمندی قد و قامت ایران و ایرانی را در بین ملت‌ها و کشورها به‌خوبی نشان داد، و توانست جایگاه جمهوری اسلامی را در تراز واقعی‌اش به منصه ظهور برساند. به‌ویژه در این سال‌ها و حوادث اخیر، پیام انقلاب اسلامی را صادر کند و حقیقتاً برای کشور ما مایه شرف و عزت شد.

وی در پایان تأکید کرد: از این سردار دیپلماسی، عطر سردار مقاومت شهید حاج‌قاسم سلیمانی استشمام می‌شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=29644
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 64 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای رئیس‌جمهوری که شهید جمهور شد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.