افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 27 July , 2024
4
امام جمعه ماکو:

تبیین و تحلیل خدمات شهیدان خدمت ضروری است

  • کد خبر : 29570
  • ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۷:۱۵
تبیین و تحلیل خدمات شهیدان خدمت ضروری است
امام‌جمعه ماکو گفت: باید فعالیت و خدمات رئیس‌جمهور شهید و همراهان بین مردم به‌ویژه جوانان، تبیین و تحلیل شود.

حجت‌الاسلام سید محمد هاشمی در مصاحبه با خبرنگار مرزداران در خصوص شهیدان خدمت گفت: شهادت در راه خدا و حین خدمت تنها مختص بندگان صالح و شایسته خداست .

وی افزود: شهادت عالم برجسته آیت‌الله رئیسی رحمه‌الله علیه، دکتر حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، آیت‌الله سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام‌جمعه تبریز، دکتر مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و همراهانشان را ضایعه‌ای بسیار عظیم برای ملت ایران است که هیچ زمانی از خاطره‌ها محو نخواهد شد؛ لذا همه باید تلاش نماییم با خدمت بدون منت به مردم ادامه‌دهنده راه شهدا بالاخص شهیدان خدمت باشیم .

امام‌جمعه ماکو با اشاره به اینکه این شهدای گران‌قدر، شهید خدمت بوده و در راه خدمت به محرومان جان خود را فدا کرده‌اند تصریح کرد: مسئولان وظیفه دارند با پیروی از شهدا به وظیفه خود در قبال مردم عمل نمایند .

وی با اشاره به اینکه آیت‌الله رئیسی دومین ریاست‌جمهور شهید کشور است گفت: باید از هرگونه اظهارنظرهای بی‌مورد و غیرکارشناسانه در مورد شهادت شهدای خدمت پرهیز نماییم؛ اما همچنان که در فضای مجازی مشاهده می‌شود دشمن و برخی افراد معاند از شایعه‌پراکنی و ایجاد خوراک ذهنی منفی برای مردم دست بر نمی‌دارند.

حجت‌الاسلام هاشمی تبیین و تحلیل فعالیت و خدمات خادمان ملت را ضروری دانست و افزود: مراسم‌های زیادی در بزرگداشت مقام این شهدا برگزار شده و تشییع‌های باشکوه پیکر مطهر این شهدا در شهرهای مختلف نشان‌دهندهٔ قدردانی مردم از زحمات خادمان شهید بالاخص خادم‌الرضا، رئیس‌جمهور شهید، آیت‌الله رئیسی است؛ لذا بعد این نیز باید تلاش شود تا این مراسم‌ها به‌صورت هر چه باشکوه‌تر در سطح شهر و حتی روستاها ادامه داشته و فعالیت و خدمات این شهدا را بین مردم به‌ویژه جوانان تبیین و تحلیل شود.

وی در خصوص ابعاد شخصیتی رئیس‌جمهور شهید اظهار کرد: آیت‌الله رئیسی رحمه‌الله علیه با قلبی رئوف، نیتی صادقانه و خالصانه، اندیشه‌ای ژرف و اراده‌ای جدی همواره برای حل مشکلات مردم به‌ویژه طبقه کم‌درآمد، تلاشی وافر و شبانه‌روزی داشت و دغدغه‌مندانه مسائل را پیگیری و رصد می‌کرد.

 امام‌جمعه ماکو با بیان اینکه شهید رئیسی در کسوت ریاست‌جمهور بود افزود: مردم در دورهٔ ریاست‌جمهوری شهید رئیسی، با شخصیتی خوش ظرفیت، به‌مانند شهید رجایی مواجه شدند. شهید رئیسی، رجائی گونه نشان داد که این جایگاه، در موقعیت و در روابط او هیچ تأثیری نگذاشته است؛ بلکه او در این جایگاه، متواضع‌تر و صمیمی‌تر شده بود.

 وی تصریح کرد: شخصیتی بسیار قوی، فعال، بانشاط و سرشار از امیدی که احساس می‌کرد مسائل کشور به سرپنجه تدبیر ایرانی و همراه با یارانی که خیلی از آنان را از بین جوانان مؤمن و انقلابی انتخاب کرده بود، می‌تواند سرمنزل مقصود برسد.

 حجت‌الاسلام هاشمی خاطرنشان کرد: شهید رئیسی مبشر این بشارت الهی است که خداوند می‌فرماید: هر حکمی را که نسخ کنیم، و یا نسخ آن را به تأخیراندازیم، بهتر از آن، یا همانند آن را می‏آوریم. آیا نمی‏دانستی که خداوند بر هر چیز توانا است؟

 وی با اشاره به آیت‌الله آل هاشم به‌عنوان سومین امام‌جمعه شهید تبریز گفت: در این سفر آسمانی، شخصیت‌های بزرگ و عزیز دیگری هم بودند. از جمله شهید حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم بود. شهید آل هاشم هم در جایگاه امامت جمعه، برای شبکه امامت نصاب آوردند.

 امام‌جمعه ماکو در تشریح خصوصیات امام‌جمعه شهید آل هاشم اظهار کرد: روحانی‌ای خدوم، مردمی، دوست‌داشتنی، فعال، مخصوصاً اهل ارتباط با همه اقشار جامعه بود؛ آن‌هم ارتباط تربیتی بود. شهید آل هاشم ازاین‌جهت زبانزد بود.

 وی شهید امیر عبدالهیان را سردار دیپلماسی مقاومت خوانده و گفت: همچنین شهید امیر عبدالهیان وزیر خارجه انقلابی و جهادی، مرد میدان و دیپلماسی، مرد آشنا با جهاد دیپلماسی، رادمرد آشنا با زبان دنیا، مرد استکبارستیز و مستضعف نواز، حامی مظلومان جبهه مقاومت، راسخ و نا مرعوب در مقابل زیاده‌خواهان اروپایی و آمریکایی بود.

 حجت‌الاسلام هاشمی افزود: این شهید خوش قد و بالای ما، بلندی و فرازمندی قد و قامت ایران و ایرانی را در بین ملت‌ها و کشورها به‌خوبی نشان داد، و توانست جایگاه جمهوری اسلامی را در تراز واقعی‌اش به منصه ظهور برساند. به‌ویژه در این سال‌ها و حوادث اخیر، پیام انقلاب اسلامی را صادر کند و حقیقتاً برای کشور ما مایه شرف و عزت شد.

 وی در پایان تأکید کرد: از این سردار دیپلماسی، عطر سردار مقاومت شهید حاج‌قاسم سلیمانی استشمام می‌شد.

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=29570
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 118 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای تبیین و تحلیل خدمات شهیدان خدمت ضروری است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.