افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 19 April , 2024
17

فساد یکی از دغدغه های فعلی و عینی مملکت ما می باشد

  • کد خبر : 2400
  • ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۷
فساد یکی از دغدغه های فعلی و عینی مملکت ما می باشد

امام جمعه موقت ماکو گفت : یکی از عوامل فساد باور غلط نسبت موضوع ازدواج و دیگری بحث مواد مخدر می باشد .

به گزارش مرزداران ؛ حجت الاسلام قاسم اسمعیل زاده امام جمعه موقت شهرستان ماکو در خطبه های نماز جمعه گفت :
نخست به دو نکته ی مهم از نکات هشت گانه ی مناجات امام سجاد(ع) و دعاهای عرفانی و اخلاقی و سیاسی آن حضرت که به ابوحمزه ی ثمالی آموزش و تعلیم داده اند اشاره میکنیم:

1)اعطای بصیرت=بصیرت در دین که بزرگ ترین نعمت الهی بوده و امام زین العابدین(ع) از خداوند متعال درخواست می نماید.بهترین ثمره ی بصیرتِ در دین،دفاع از ولایت و ولی امر مسلمین می باشدکه اگر رعایت نشود،بایستی در اصل دینداری شک نمود!
وی یکی از مصادیق بصیرت در دین را پیشی نگرفتن از مقام ولایت و در حقیقت به جلو حرکت کردن در کنار و پشت ولایت اعلام نمود.

2)وَرَع[پرهیزگاری و پارسایی]داشتن=ورع اخص و مهم تر از تقوای در دین می باشد.به تعبیری ورع را به راه رفتن در خارستانِ دین بطوری که خاری در پای شخص فرود نرود تشبیه کرده اند!و این حالتی روحانی و تقوایی می باشد که از سوی خداوند به انسان اعطا می شود و او را از خطا و لغزش مصون می دارد.ورع باعث رشد انسان می شود تا اینکه وی هرچه زودتر به درگاه خداوند تقرّب یابد.

وی افزود: ورع در کلام مولای متّقیان امام علی(ع)به معنای این است که مومن بشنود و براساس آن تفکر نماید؛تفکر از جمله آثار بصیرت می باشد که خود بصیرت با عبرت گرفتن از پیشینیان و گذشتگان محقق می شود.و همانطور که امیرالمومنین توصیه نموده اند،”با تفکر و مشاهده ی سرنوشت گذشتگان عبرت بگیرید و با آن عبرت،بصیرت به دست آورید”.

وی تصریح کرد : امام صادق(ع) نیز از جمله نشانه های ورع،به”1-محاسبه ی نفس(یکی نبودن دو روز انسان و ایجاد تغییر در خود از طریق به حساب خود رسیدن و هماهنگی و یکسان بودن عمل با گفتار و بالعکس2-صدق در گفتار(پرهیز از دروغ گویی)3-به کار نبردن تدلیس(دقت در داد و ستد)4-دوری از هرچیزی که به حال انسان هیچ خیر و سودی ندارد.5-خارج شدن از شبهات اشاره فرموده اند.

امام جمعه موقت شهرستان ماکو ضمن سفارش مجدد به داشتن تقوا که موجب رشد عقلانی و روحانی انسان و تقرب به خدا می شود،به سفر اخیرخویش اشاره نموده و اظهار داشت در اجلاسی که توسط علما و مدرسین حوزه ی علمیه ی قم و از جمله شخص خود وی به میزبانی شهرستان تبریز تشکیل شد،در مورد«زدودن زنگار فساد از چهره ی جامعه اسلامی»که از سوی علما،کارشناسان و مسئولان مختلف نسبت به آن احساس مسئولیت جدی وجود دارد بحث و تبادل نظر شد.

اسماعیل زاده با اعلام این موضوع که یکی از دغدغه های فعلی و عینی مملکت ما،”فساد” در ابعاد مختلف می باشد به ریشه یابی و آسیب شناسی عوامل بوجود آورنده فساد اشاره نمود؛در این راستا با تشریح ماهیت فساد،یکی از عوامل آن را “باور غلط نسبت موضوع ازدواج” و تلقی جوانان از آن بعنوان بهر ه مندی صرف از لذت های جنسی و امیال شهوانی دانست در حالی که فلسفه ی اصلی ازدواج،توالد و تناسل و تکاثر می باشد و لازمه ی قیچی نمودن ریشه ی این باور غلط و جلوگیری از معضل طلاق می باشد.

وی تاکید کرد:
عامل دیگر در مسئله ی فساد،”بحث مواد مخدر”است که از جمله توصیه های رهبری نیز در مورد رسیدگی به تبعات و آثار مواد مخدر می باشد.

اسماعیل زاده با بیان اینکه یکی از عومل مهم و تأثیرگذار،مسائل و مشکلات اقتصادی می باشد،متذکر شد: اگر شخصی مشکل مالی داشته باشد که حتی اگر خودِ منِ روحانی هم باشم،شاید به حرمت این لباس دزدی ننمایم ولی ناچاراً مجبور خواهم شد دست نیاز به سوی دیگری دراز کنم که خودِ این عمل فساد می باشد .

در پایان حجت الاسلام اسماعیل زاده با گرامیداشت هفته ی”کتاب و کتاب خوانی”ضمن اشاره به تأکید و دستور مقام معظم رهبری مبنی بر فراهم نمودن بستری برای کتاب و کتاب خوانی در بین آحاد جامعه،از امام علی(ع) روایت نمود که ایشان فرموده اند:”آرامشی که از مطالعه ی کتاب بدست می آید،از بین نمی رود ولی آرامش حاصل از مادیات،به راحتی از دست می رود”.
وی سخنان خود را با تقدیر و قدردانی از کمیته ی امداد و هلال احمر و سایر ارگان ها بدلیل حمایت و ظلم ستیزی از مسلمانان مظلوم جهان از جمله مسلمانان میانمار خاتمه داد.

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=2400
  • ارسال توسط :
  • 1011 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای فساد یکی از دغدغه های فعلی و عینی مملکت ما می باشد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.