افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 29 March , 2024
23

ویژه برنامه با عنوان بانوی دو عالم

  • کد خبر : 3535
  • ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳
ویژه برنامه با عنوان بانوی دو عالم

ویژه برنامه بانوی دو عالم به مناسبت ایام شهادت دخت نبی مکرم اسلام (ص) با حضور جمعی از عاشقان اهلبیت و مسئولین در مسجد جامع بازرگان انجام شد

به گزارش مرزداران ؛ در این ویژه برنامه که با حضور حجت الاسلام سالار سنجبری امام جمعه منطقه ازاد ارس ، حامد ولی زاده قاری بین المللی و گروه بین المللی تواشیح تسنیم در مسجد جامع بازرگان شامگاه 14 بهمن برگزار شد در ابتدا غلامرضا مشایخی مداح اهل بیت عصمت و طهارت در مدح بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) روضه خوانی کرده و در ادامه حامد ولی زاده قاری بین المللی ایاتی چند از کلام الله مجید را تلاوت نمود .

سپس حجت الاسلام سنجری امام جمعه منطقه آزاد ارس عالم دنیا را فرصت رشد و کمال انسان عنوان کرده و گفت : خداوند ما را به عنوان بذر انسان در این دنیا کاشته است اما سوال این است که چقدر رشد کرده اید؟ و چقدر تغییر پیدا کرده و متعالی شده اید ؟لذا کسی که نه شاخه و برگی ، نه گلی ، و نه میوه ای نداشته باشد این انسان تاجر ورشکسته در عالم انسانیت می باشد .

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر  (ص) گفت : قران سفره خداست وقتی آن را تلاوت میکنید از آن بچشید و در ایه های آن تفکر کنید لذا بر جان خود کلنگی زده و حقیقت خود را کشف کنید چرا که باید از خود سوال کنیم که ما چه کسی هستیم و ایا رشد داشته ایم یا خیر ؟

حجت الاسلام سنجری طهارت نفس را از راه ها و عوامل سعادت انسان عنوان کرده و گفت :  انسان اگر بخواهد به آن رشد و تعالی مد نظر برسد باید بر دل خود گلنگ بزند لذا برای پیدا کردن خود و کلنگ زدن بر جان خود چکار باید بکنیم ؟ راه آن طهارت نفس می باشد لذا شاید سوال شود چگونه جان و نفس خود را طهارت کنیم ؟ آیا با نماز ، روزه ، جهاد ، قرآن خواندن این امکان پذیر می باشد ؟ اگر اینگونه بود عمر سعد نیز همه این اعمال را نیز انجام میداد لذا باید توجه داشت که بعضی از افراد برای طهارت نفس خود به دام عرفانهای کاذب می افتند .

وی تصریح داشت : خداوند در قران در آیه ای میفرمایند ( إنَّما یُریدُ الله لِیُذهِبَ عَنکُمُ ألرِّجسَ…) یعنی اگر می خواهی به طهارت برسی جان خود را به اهل بیت گره بزن .

امام جمعه منطقه آزاد ارس با اشاره به حدیثی گفت : حضرت زهرا در انبیا نگاه کرده و بر انبیا باریده است که انبیا به نوبت رسیده اند .

وی در ادامه با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) در خصوص جایگاه حضرت فاطمه گفت : حضرت آدم وقتی حضرت حوا را پیدا کرده و عاشق وی می شود رو به وی کرده و می‌گوید خداوند زیباتر از من و تو نیافریده است که در این هنگام خداوند به حضرت جبرئیل فرمان می دهد که دست آدم و حوا را گرفته و برای بهشت فردوس بیاورد که هنگام ورود به فردوس حضرت آدم مشاهده می کند که از مرکز فردوس ستونهای از نور برافراشته شده و بر سر آن ستون ها بساط و منبری به پا شده و بر روی آن منبر بانوی نشسته که از صورت وی نوری متساطع شده و بهشت از نور صورت وی خلق می گردد که در اینجا حضرت آدم سوال می کنند که ای دوست من جبرئیل این بانو چه کسی میباشد که بهشت از نور صورت وی خلق می گردد که حضرت جبرئیل در جواب میفرماید  ایشان حضرت فاطمه زهرا(س) دخت پیامبر اکرم (ص) میباشند لذا انبیا سائل در فاطمه هستند .

وی ذکر صلوات را از بزرگترین مطهرات عنوان کرده و گفت :حضرت امام رضا علیه السلام می گویند : اگر ذکر صلوات بگویید تمام گناهان بخشوده می شود لذا پیامبر نیز در این باره فرموده اند : یک بار صلوات بر من فرستادی تمام گناهانت بخشوده می شود پس باید توجه داشت از بزرگترین مطهرات مضمون صلوات و محبت به اهل بیت علیه السلام می باشد و شعار این محبت اشک چشم است

وی تاکید داشت:  که پیامبر اسلام فرموده اند هر کس برای زهرا بگیرد آتش جهنم بر وی سرد میشود .

در ادامه این برنامه گروه بین المللی تواشیح تسنیم تواشیح زیبایی را به اجرا گذاشتند .

 

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=3535
  • ارسال توسط :
  • 1066 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای ویژه برنامه با عنوان بانوی دو عالم بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.