افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 29 March , 2024
14
امام جمعه ماکو :

توانایی ایران در صنایع دفاعی نقش نوینی در نظم نوین جهانی ایفا میکند

  • کد خبر : 20602
  • ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۳
توانایی ایران در صنایع دفاعی نقش نوینی در نظم نوین جهانی ایفا میکند
امروز اگر دانشمندان ایرانی در صنایع دفاعی، مخصوصا موشکهای نقطه زن و موشکهای ماهواره‌بر، به مانند ماهواره‌بر قائم، به دست‌آوردهای بزرگی دست یافته‌اند، همه‌ی اینها را مدیون شهید تهرانی مقدم هستند. این توانایی ایران درصنایع دفاعی، از جمله‌ی نقشهایی که ایران اسلامی در ایجاد نظم نوین جهانی ایفا خواهد کرد.

به گزارش مرزداران ؛ حجت الاسلامسید محمد هاشمی امام جمعه شهرستان ماکو در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه گفت : کتاب، یک عنصری است که بوسیله قلم بوجود می‌آید، قلمی را که اگر در دست انسان مثبت باشد، خدا به آن سوگند می‌خورد ﴿ ن وَ الْقَلَمِ وَ مَا یَسْطُرُونَ ﴾؛ ن، سوگند به قلم و آنچه قلم می‌نویسند.»البته تمامی مردم، در پیشگاه عدل الهی ابتداً مساوی می‌باشند، اما ذات اقدس الهی، براساس اعمال و رفتاری آنها انجام می‌دهند، به ایشان ارزش می‌بخشد. در بین اصحاب صناعات و دسته‌های مختلف مردم، عالمان و صاحبان کتاب از ارزش خاصی برخوردار هستند. لذا مقام آنان بعد از انبیای الهی و ائمه اطهار، در بالاترین جایگاه قرار دارد؛ چونکه انسانها، بر اساس علوم و تألیفاتشان، امورشان را تنظیم و روحیات و ملکات اخلاقیشان را تکمیل می‌نمایند. به واسطه اندیشه‌های آنان و تألیفات آنان شهرها آباد می‌گردد و انسانها از گمراهی نجات پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی گفت : در فرهنگ دینی ما، توصیه زیادی به ثبت و نگارش مطلق علم شده است؛ امّا آیا این دلیلی است بر اینکه هر کتابی خواندنی است؟ یا ارزش این را دارد که انسان، وقت خود را جهت مطالعه‌ی آن صرف کند؟! به طور کلی ما دو نوع کتاب داریم.

۱٫کتب حاوی مطالب منفی: برخی از کتابها و نوشته‌ها، شامل مطالب خیالی و پوچ و بی‌اساس و باطل می‌باشد و در جهت تخریب اخلاق و انسانیت تألیف شده است. نگارندگان آن کتب بدون رعایت تقوای الهی و بدون توجه به شئوون بشری با تألیفات و اندیشه‌های خود ، بشر را از مسیر حقیقی و درک کمالات و فیوضات جدا کرده و به وادی ضلالت و گمراهی می‌کشاند لذا اسلام از این دسته از کتب به عنوان کتب «ضالّه» گمراه کننده نام می‌برد و خواندن و خرید و فروش و نگهداری آن را حرام می‌داند .

وی افزود : البته تنها در یک صورت و آن هم برای پاسخگویی به اباطیل آنان، مطالعه این کتب برای متخصصین بلامانع است . اگر این گونه مؤلفین از نوشتن این گونه کتابها امتناع می‌کردند، باطل این مقدار گسترش نمی‌یافت و بشر تا این حد گمراه نمی‌شد. چه انسانهایی که در طول تاریخ با شبهه افکنیِ این گونه کتب، از مسیر حق خارج شده‌اند. کسانی که در نشر و تنظیم این کتب دخالتی دارند در معصیت تمامی گمراهان که به این وسیله گمراه شده‌اند شریک می‌باشند. اینان با این گونه کتب، میدان جولان باطل را گسترده کرده‌اند و ظلم عظیمی به خود و بشریت نموده‌اند.

وی دومین نوع کتاب را کتب حاوی مطالب مثبت عنوان کرده و گفت :  کتابهایی که درراستای رشد انسان در زمینه‌های مختلف فردی و اجتماعی و علوم مختلف تألیف شده است، از جمله‌ی کتب مثبت و دارای ارزش مطالعه و صرف وقت به شمار می‌آید، چه آن دسته از علومی که مورد نیاز زندگی مادی بشر و چه آن دسته از علوم که مورد نیاز زندگی معنوی بشر است و در جهت رشد انسان و تربیت و تکامل او و ساختن بنای تمدن و شخصیت او می‌باشد لذا این گونه کتابها است که در منابع اسلامی، این همه پیرامون آن تعریف و تمجید نقل شده است و حضرت امیر مؤمنان علی (ص) این گونه کتابها به عنوان باغهای علما یاد کرده و می‌فرماید: ‹‹ الْکُتُبُ بَسَاتِینُ العُلَمَاء ›› ؛ «کتابها باغهای اندیشمندان است».

حجت الاسلام هاشمی گفت : در خصوص حضور تاریخی ملت ایران در راهپیمای ۱۳ آبان رهبر معظم انقلاب فرمودند: «بنده می‌دانم که خدای متعال اراده فرموده است که این ملّت را به متعالی‌ترین درجات برساند و بدانید که انشاءالله ملّت ایران به برکت اسلام، به برکت نظام اسلامی، بدون تردید به عالیترین درجاتِ یک ملّت در حدّ و اندازه‌ی ملّت ایران خواهد رسید؛ و بدانید که توطئه‌ی دشمن، خرابکاری دشمن، حمله‌ی دشمن، ضربه‌ی دشمن هیچ اثری نخواهد داشت و به معنای واقعیِ کلمه، دشمن هیچ غلطی نتوانست بکند.»

وی افزود : بنیانگذارکبیرانقلاب‌اسلامی حضرت امام می‌فرماید: «من با جرأت مدعی هستم که ملت ایران و توده میلیونی آن در عصر حاضر، بهتر از ملت حجاز در عهد پیغمبر خاتم محمد مصطفی (ص)، و مردم کوفه و عراق در عهد امیر مؤمنان علی بن ابیطالب و حسین بن علی (ص) می‌باشند. همه اینها بخاطر عشق و علاقه و ایمان نسبت به خداوند متعال و اسلام و حیات جاویدان است.»

وی اضافه کرد :بطوریکه امام سجاد (ص) در توصیف مردم آخر الزمان می‌فرماید: «مردم زمان غیبت امام زمان (ص)، که به امامتش قائلند و منتظر ظهور او می‌باشند، از اهل هر زمانی برتر هستند؛ چون خداوند تبارک و تعالی به آنها چنان عقل و فهم و معرفتی داده که غیبت نزد آنان به منزله حضور و مشاهده است.»

امام جمعه ماکو با اشاره به بیستم آبان ماه سالروز شهادت حاج‌حسن تهرانی‌مقدم، پدر صنعت موشکی ایران گفت : امروز اگر دانشمندان ایرانی در صنایع دفاعی، مخصوصا موشکهای نقطه زن و موشکهای ماهواره‌بر، به مانند ماهواره‌بر قائم، به دست‌آوردهای بزرگی دست یافته‌اند، همه‌ی اینها را مدیون آن شهید بزرگوار هستند. این توانایی ایران درصنایع دفاعی، از جمله‌ی نقشهایی که ایران اسلامی در ایجاد نظم نوین جهانی ایفا خواهد کرد.

وی تصریح داشت این نکته را هم لازم است به خدمتتان عرض کنم که ایران، بر خلاف آمریکا که از قدرت نظامی خود به صورت نامشروع استفاده می‌کند، طبق سند دفاعی، ایران از پیشرفتهای نظامی خود، در راستای تأمین امنیت ایران و کشورهای منطقه استفاده می‌کند.

حجت الاسلام هاشمی در پایان بیانات خود با اشاره به روز بزرگداشت مرحوم علامه طباطبایی، یک درس از محضر ایشان را برای نمازگزاران بازگو کرد

وی گفت : مرحوم علامه طباطبایی (رض) در تفسیر ارزشمند «المیزان»، ذیل آیه شریفه ۲۰۳ سوره بقره با استفاده از روش تفسیری خود، یعنی تفسیر قرآن به قرآن، به یک نکته ظریف و دقیقی چنین اشاره می‌کند: ۱۲- ذات اقدس الهی در این جمله از آیه شریفه ﴿ وَ اتَّقُوا اللهَ وَ اعْلَمُوا أنَّکُمْ إلَیْهِ تُحْشَرُونَ ﴾  امر به تقوا می‌کند، و مساله‌ی حشر و مبعوث شدن در قیامت، را تذکر می‌دهد؛ چون تقوا هرگز دست نمی‌آید، و معصیت هرگز اجتناب نمی‌شود، مگر با یادآوری روز جزا، هم چنان که خود خدای تعالی فرمود: ﴿ إنَ الَّذِینَ یَضِلُّونَ عَنْ سَبِیلِ اللهِ لَهُمْ عَذَابٌ شَدِیدٌ بمَا نَسُوا یَوْمَ الحِسابِ ﴾ ؛ «کسانی که از راه خدا گمراه شدند، عذابی سخت دارند، بخاطر اینکه روز حساب را فراموش کردند.»

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=20602
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 446 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای توانایی ایران در صنایع دفاعی نقش نوینی در نظم نوین جهانی ایفا میکند بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.