افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 20 April , 2024
13
امام جمعه ماکو :

راز اغتشاش آفرینی‌های دشمن ، ایران قوی و مستقل است

  • کد خبر : 20918
  • ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵
راز اغتشاش آفرینی‌های دشمن ، ایران قوی و مستقل است
امام جمعه ماکو گفت :آمریکا و دولتهای اروپایی، رژیم صهیونیستی و عربستان برای اینکه بتوانند در جهان یک تصویر رو به ضعیف و لرزان از ایران نشان دهند، از یک طرف از فضای رسانه‌ای و رسانه‌های مجازی استفاده کردند و از طرف دیگر، از افراد محدودی در ایران حمایت نمودند

به گزارش مرزداران ؛ حجت الاسلام سید محمد هاشمی امام جمعه شهرستان ماکوو در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه با اشاره به امام شناسی ‌و ولایتمداری فاطمه زهرا (س) گفت :

زهرای اطهر (ص) در کنار قبر حضرت حمزه‌ی سید الشهداء در احد، در حال عزاداری بود. محمود بن لبید عرض کرد: آیا برای امامت امیر مؤمنان علی (ص) از سخنان رسول گرامی اسلام (ص) می‌توان دلیل اقامه کرد؟ حضرت زهرا (ص) فرمودند: از رسول مکرم اسلام شنیدم که فرموند: علی بهترین کسی است که او را جانشین خود در میان شما قرار می‌دهم و او امام و خلیفه بعد از من است و دو فرزندم (حسن و حسین) و نه نفر از فرزندان حسین (ص) امامانی نیک‌اند.

وی افزود : حضرت زهرا (ص) نه تنها امامت امیر مؤمنان علی (ص) را شناخت و آن را ابراز کرد، بلکه در اوج غصه‌های خود که رحلت پیامبر اکرم (ص) بود، غصه اصلی‌اش این بود که خلافت علی (ص) غصب شده است.

امام جمعه ماکو با بیان اینکه حقوق بشر غربی ضد بشر است ،گفت :روزهای بیستم تا بیست و ششم آذر ماه به ‏عنوان هفته حقوق بشر نامگذاری شده است ؛ امروز استکبار جهانی و غرب به بهانه‌ی دفاع از حقوق بشر، کشورها را مورد تجاوز قرار داده، یا بصورت مستقیم و یا بصورت نیابتی بر آنها حمله کرده و مردم بی‌گناه آن کشورها را قتل عام می‌کنند.

وی تصریح داشت : امروز استکبار جهانی و غرب به بهانه‌ی دفاع از حقوق بشر، تحریم‌های ظالمانه را بر علیه ملت ایران تحمیل کرده‌اند. متأسفانه حقوق بشر برای غرب هیچ‌گونه معنا و مفهومی ندارد. غرب برای اینکه بتواند با ملتهای آزادی خواه جهان مبارزه کند، حقوق بشر را به عنوان یک دست‌آویزی برای خود قرار داده است.

وی اظهار داشت : امروز استکبارجهانی آمریکا و غرب و رژیم صهیونیستی، به بهانه‌ی دفاع از حقوق بشر، در کل دنیا به عملیات تروریستی مشغول هستند. البته اغتشاشات اخیر ایران و عملیات تروریستی حرم مطهر شاه چراغ نیز نمونه‌ی بارزی از آن است. لذا آمریکا همه‌ی این جنایات را به نام حمایت از حقوق بشر در ایران انجام داده است. این معنای حقوق بشر آمریکایی و  غربی است. به طوری که حضرت امام می‌فرماید: «آنهایی که بشر را پایمال می‏کنند، دم از حقوق بشر می‏زنند! آنهایی که از آن‏ور دنیا آمده‏اند و این‏ور دنیا را به آتش کشیده‏اند، از حقوق بشر صحبت می‏کنند.»

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به این موضوع که تحریم‌هایی که دیگر جواب نمی‌دهد ، گفت : غرب برای اینکه بتواند جمهوری اسلامی ایران را مهار کرده و مؤلفه‌های قدرت او را از دستش بگیرد، تحریم‌های شکننده‌ای را برعلیه ملت ایران تحمیل کرد.

وی افزود : استکبار چنین تصور می‌کرد که اگر این تحریم‌ها بر علیه نظام اسلامی تحمیل کنند، صنعت صلح آمیز هسته‌ای ایران از بین خواهد رفت، نفوذ منطقه‌ای ایران محدود خواهد شد، و نهایتا قدرت موشکی ایران نیز ضعیف خواهد کرد. در حالی که در سایه‌ی همان تحریم‌ها، نه‌تنها چنین اتفاقاتی نیفتاد، بلکه مؤلفه‌های قدرت ایران روز به روز کارآمدتر شد.

وی تاکید داشت : بازخورد سیاست تحریم غرب نشان می دهد کشورها یکی پس از دیگری رفتار تحریم غرب را نادیده می‌گیرند و تلاش می‌کنند تا خود را از سلطه‌ی دلاری آزاد کرده و فعالیتهای اقتصادی خود را در بین کشورها بر مبنای پول رایج خود انجام دهند، و ذخیره‌سازی ارزی خود را به سمت و سوی طلا بکشند؛ تا بدین طریق بتوانند تحرم‌های آمریکا و غرب را دور زده و خنثی نمایند.

وی راز اغتشاش آفرینی‌های دشمن را ایران قوی و مستقل عنوان کرده و گفت : آمریکا و دولتهای اروپایی، رژیم صهیونیستی و عربستان برای اینکه بتوانند در جهان یک تصویر رو به ضعیف و لرزان از ایران نشان دهند، از یک طرف از فضای رسانه‌ای و رسانه‌های مجازی استفاده کردند و از طرف دیگر، از افراد محدودی در ایران حمایت نمودند؛ چون آنها نمی‌توانستند ایران قوی و مستقل را تحمل نمایند، در حالی که خود آنان در وضعیت استیصال و فروپاشی و هزینه‌های هنگفت بودند.

 

 

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=20918
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 445 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای راز اغتشاش آفرینی‌های دشمن ، ایران قوی و مستقل است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.