افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 20 April , 2024
14

وزیر امور خارجه ترکیه حمله به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران را محکوم کرد

  • کد خبر : 21483
  • ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰
وزیر امور خارجه ترکیه حمله به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران را محکوم کرد
وزیر امور خارجه ترکیه با انتشار پیامی در حساب رسمی کاربری خود در توئیتر نوشت: حمله منفور به سفارت جمهوری آذربایجان عزیز در تهران را محکوم می‌کنیم.

به گزارش مرزداران ؛ مولود چاووش‌ اوغلو ، وزیر امور خارجه ترکیه با انتشار پیامی در حساب رسمی کاربری خود در توئیتر نوشت: حمله منفور به سفارت جمهوری آذربایجان عزیز در تهران را محکوم می‌کنیم.

وی در ادامه نوشت: از خداوند منان برای برادر شهیدمان رحمت واسعه الهی داشته و به بازماندگان و مردم آذربایجان تسلیت عرض کرده و برای مجروحان شفای عاجل مسئلت دارم. آذربایجان تنها نیست.

گفتنی است دقایقی قبل وزارت‌ امور خارجه جمهوری آذربایجان اعلام کرد: بر اثر حمله مسلحانه به سفارت‌مان در تهران، مسئول امنیتی سفار‌تخانه شهید و دو تن دیگر نیز زخمی شدند.

رسانه آذربایجان اعلام کرد : بر اثر حمله مسلحانه به سفارت ما در تهران، مدیر حراست امنیتی سفار‌تخانه شهید و دو تن دیگر نیز زخمی شدند

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: صبح امروز در پی حمله مسلحانه به سفارتخانه کشورمان در تهران مسئول امنیتی (اورخان عسگروف) به شهادت رسیده و دو تن از محافظان زخمی شدند.

بر این اساس، مهاجم مسلح ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح امروز به همراه اسلحه کلاشینکوف این حمله را انجام داده است. تحقیقات در مورد این حادثه و فرد مسلح مذکور ادامه دارد.

بر پایه این گزارش سردار رحیمی رئیس پلیس پایتخت از دستگیری فردی که صبح امروز با سلاح در حالیکه یکی از کارکنان سفارت در حال ورود به سفارت بوده به سفارت آذربایجان وارد شده بود خبر داد و گفت : این فرد صبح امروز با ورود به سفارت آذربایجان با سلاح گرم اقدام به تیراندازی نموده که در این حادثه یک نفر کشته و دو نفر مجروح شدند.

وی افزود: با سرعت عمل پلیس فرد مهاجم بلافاصله دستگیر و تحقیقات از وی ادامه دارد.

سردار رحیمی با اشاره به اینکه این فرد به همراه دو فرزند خردسال خود وارد سفارت شده است عنوان داشت: در تحقیقات اولیه فرد مهاجم انگیزه خود را مشکلات شخصی و خانوادگی اعلام کرده است.

 

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=21483
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 417 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای وزیر امور خارجه ترکیه حمله به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران را محکوم کرد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.