افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 25 April , 2024
13

بزرگترین رویداد درختکاری کشور درمنطقه آزاد ماکو آغاز شد

  • کد خبر : 22221
  • ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۷:۰۰
بزرگترین رویداد درختکاری کشور درمنطقه آزاد ماکو آغاز شد
بزرگترین آئین درختکاری کشور با کاشت ۲۲۰ هزار اصله درخت مثمر در منطقه آزاد ماکو برگزار شد.

به گزارش مرزداران؛ تعداد ۲۲۰ هزار اصله درخت مثمر به یاد ۲۲۰ شهید ایران اسلامی که ثمره خون آنان امروز امنیت و پیشرفت ایران اسلامی را شاهد هستیم با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزادماکو،‌ نماینده مردم منطقه آزاد ماکو در مجلس، امام جمعه شهرستان پلدشت،‌فرمانداران شهرستان های شوط و پلدشت،‌ مسئولین نظامی و انتظامی و سرمایه گذاران بخش خصوصی، کاشته شد و برای ۴۲۰ درخت به یاد ۴۲۰ شهید منطقه آزاد ماکو (نشان نهال ایثار مزین به نام شهدای این منطقه) نصب شد.

این درختان در زمینی به وسعت دو هزار هکتار از اراضی مرغوب این منطقه (دشت زیدون) که در طی چندین ماه آماده سازی شده، در حال کاشت است.

شایان ذکر است: واحد کشاورزی دو هزار هکتاری کاشت گردو و پسته با سرمایه گذاری ۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی در دشت زیدون اجرا و برای ۸۰۰ نفر اشغال ایجاد می کند.

همچنین یک واحد دیگر کشاورزی باغ پسته و گردو توسط شرکت آراز سبز آریا منطقه آزاد ماکو با سرمایه گذاری یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی در دشت یارآغلی پلدشت و یک واحد کاشت مکانیزه پسته و گردوی گرمسیری دیگر نیز به مساحت ۳۱۹ هکتار توسط شرکت رایا کشت با سرمایه گذاری ۹۶۰ میلیارد ریال در حال اجرا است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=22221
  • ارسال توسط :
  • 873 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای بزرگترین رویداد درختکاری کشور درمنطقه آزاد ماکو آغاز شد بسته هستند

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.