افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 1 May , 2024
10
امام جمعه ماکو:

نمازجمعه کانون عبودیت الهی است

  • کد خبر : 24954
  • ۳۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۵
نمازجمعه کانون عبودیت الهی است
امام جمعه ماکو گفت: نمازجمعه عامل بصیرت‌افزایی عمومی، میعادگاه پیشتازان ولایت‌مدار، وعده‌گاه پیروان مکتب روح‌الله است.

به گزارش گروه سیاسی اجتماعی مرزداران؛ حجت‌الاسلام سید محمد هاشمی امام‌جمعه شهرستان ماکو در خطبه‌های عبادی سیاسی نمازجمعه با اشاره به جایگاه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در دین مبین اسلام گفت:

حضرت اباعبدالله الحسین (ص) در نامه‌ای که به محمد بن حنفیه می‌نویسند که به وصیت‌نامه آن حضرت نیز معروف شده، علت قیام خود را در یک جمله بیان می‌کند. آن حضرت می‌فرمایند: و همانا من برای اصلاح امت جدم قیام کردم، تا بدین‌وسیله امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر نمایم.

وی افزود: به همین خاطر است که دههٔ اول ماه محرم‌الحرام به نام دههٔ احیاء امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر نام‌گذاری شده است. ‏

امام‌جمعه ماکو تصریح کرد: از دیدگاه اهل‌بیت عصمت و طهارت، امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر نسبت به سایر احکام الهی از جایگاه برتری برخوردار است، چون در واقع پشتوانه اجرای احکام الهی در جامعه اسلامی، عمل‌کردن مؤمنین به فریضه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر است.

حجت‌الاسلام هاشمی با اشاره به آثار ترک امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر اظهار کرد: از جمله آثار عمل‌نکردن به فریضه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر این است که اشرار قوم بر جامعه اسلامی حاکم می‌شود و دعای مؤمنین نیز به درجه اجابت نمی‌رسد لذا رسول مکرم اسلام (ص) می‌فرمایند: هرگاه (مردم) امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر نکنند، و از نیکان خاندان من پیروی ننمایند، خداوند بدانشان را بر آنان مسلّط گرداند و نیکانشان دعا کنند، امّا دعایشان مستجاب نشود.

وی خاطرنشان کرد: در سابق وقتی مریضی را جلوی یک هیئت عزاداری می‌آوردند و آنها دعا می‌کردند، دعایشان قبول می‌شد، چون هم خود به احکام الهی عمل می‌کردند و از گناه و معصیت خودشان را حفظ می‌کردند، و هم اگر کسی به‌صورت علنی معصیت می‌کرد، او را امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر می‌کردند اما الان هر چه دعا می‌کنیم قبول نمی‌شود، چون فریضه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در بین مسلمانان غریب مانده است.

حجت‌الاسلام هاشمی با اشاره به اهمیت حضور در نمازجمعه در قرآن گفت:پنجم مرداد سال ۱۳۵۸، اولین نمازجمعه تهران به فرمان امام خمینی (ره) و به امامت مرحوم آیت‌الله طالقانی (ره) در دانشگاه تهران برگزار شد. بعدازاین نمازجمعه، پیرو درخواست‌ها و پیشنهادها علمای بلاد، حضرت امام (ره) نیز، به‌عنوان ولی‌امر مسلمین، امام‌جمعه اکثر شهرهای مهم ایران را تعیین نمودند.

وی اضافه کرد: بعد از رحلت حضرت امام نیز، با درخواست علمای شهرها و بررسی و پیشنهاد دبیرخانه ائمهٔ جمعه کشور، امامان جمعهٔ سایر شهرها نیز، توسط امام المسلمین حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای منصوب شده و می‌شوند. اکنون در حدود ۹۰۰ نقطه کشور هر جمعه نماز وحدت‌آفرین و دشمن‌شکن جمعه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام هاشمی با بیان اینکه نمازجمعه در واقع کانون عبودیت الهی است، اظهار کرد: نمازجمعه عامل بصیرت‌افزایی عمومی است. نمازجمعه، تجلیگاه اخوت، مهربانی، همدردی و تبادل نظر بین آحاد مردم است. نمازجمعه کنگره بزرگ امت حزب‌الله، میعادگاه پیشتازان ولایت‌مدار، وعده‌گاه پیروان مکتب روح‌الله و خلاصه تجلیگاه عاشقان خداوند تبارک‌وتعالی و خار چشم منافقین قدیم و جدید، و غرب‌زدگان سست‌ایمان است.

این مقام مسئول گفت: باتوجه‌به نقش و اهمیت این هدیه الهی که یادگار بنیان‌گذار جمهوری اسلامی است، این فریضه الهی از همان ابتدای امر، مورد حقد و کینهٔ منافقان کوردل بود. به‌طوری که به هر شکل ممکن سعی کردند تا بنای رفیع نمازجمعه را، تخریب کرده و از بین ببرند. از جمله، چهار امام‌جمعه را شهید کردند، و در یک عملیات تروریستی در نمازجمعه تهران، تعدادی از نمازگزاران را شهید و مجروح کردند.

امام‌جمعه ماکو گفت نکته‌ای که از اهمیت خاص برخوردار است، عبارت از این است که؛ در برخی از روایات در مورد نمازهای روزانه وارد شده است که برای شرکت در نماز با آرامش گام بردارید؛ اما در مورد نمازجمعه، ذات اقدس الهی در آیه شریفه می‏فرماید به‌سوی ذکر الهی بشتابید و این بخش از آیه، بهترین دلیل بر اهمیت فوق‌العاده نمازجمعه است. منظور از «ذکر الله» در درجهٔ اول نماز است؛ اما باتوجه‌به اینکه خطبه‏های نمازجمعه، آمیختهٔ با ذکر و یاد الهی است، و در حقیقت بخشی از نمازجمعه نیز می‌باشد؛ بنابراین برای شرکت در خطبه‏های نمازجمعه نیز، انسان باید به‌سرعت عمل کند.

امام‌جمعه ماکو با اشاره به معنی حرام سیاسی و اینکه چرا کشف حجاب حرام سیاسی است؟ تأکید کرد:از جملهٔ نکات مهمی که مقام معظم رهبری در بیانات خود درگذشته به آن تأکید کرده‌اند، عبارت از این است که معظم له، از کشف حجاب به‌عنوان حرام سیاسی یاد می‌کنند. حال باید دید که مقصود معظم له از حرام سیاسی چیست؟ از کشف حجاب بانوان، در محافل خصوصی، به‌عنوان «حرام شرعی» یاد می‌شود؛ اما کشف حجاب در فضای عمومی جامعه، ازیک‌طرف ذیل تخلف از قوانین قرار گرفته و جرم محسوب می‌شود؛ و از سوی دیگر، چون این عمل در راستای همسویی با منویات و اهداف دشمن قرار دارد و حرکت در پازل نقشه دشمن تلقی می‌شود، لذا عملاً متصف به حرام سیاسی نیز خواهد شد.

حجت‌الاسلام هاشمی با اشاره به جریان اخیر اهانت به قرآن گفت: متأسفانه امروز نیز موساد توسط یک عراقی مسیحی تبار برای بار دیگر در سوئد، به ساحت مقدس قرآن کریم اهانت می‌کند، و مورد حمایت چهره‌های تندرو کابینهٔ نتانیاهو قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به مهم‌ترین هدفی که صهیونیست‌ها از تداوم موج اهانت به قرآن، دنبال می‌کنند، گفت: مهم‌ترین هدفی که صهیونیست‌ها از تداوم موج اهانت به قرآن، دنبال می‌کنند عبارت از این است که اولاً آنها می‌خواهند با این کار خود، افکار عمومی را، از شرایط در حال انفجار سرزمین‌های اشغالی منحرف کنند، و ثانیاً می‌خواهند در بین پیروان ادیان، اختلاف شدید مذهبی ایجاد کنند.

وی در پایان تأکید کرد: امروز ما نیز به‌مانند سایر مسلمانان جهان این عمل شنیع صهیونیست‌ها را با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل محکوم خواهیم کرد.

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=24954
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 200 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای نمازجمعه کانون عبودیت الهی است بسته هستند

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.