افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 3 May , 2024
11
امام جمعه ماکو:

نمازجمعه و عاشورا از افتخارات امت اسلام است

  • کد خبر : 25078
  • ۰۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۵
نمازجمعه و عاشورا از افتخارات امت اسلام است
امام‌جمعه ماکو گفت: در حدیثی قدسی، خداوند ۱٠ مورد را، به‌عنوان دلائل برتری امت اسلام بر سایر امت‌ها بیان فرموده است که «نمازجمعه» و «عاشورا» از جمله آن است.

به گزارش گروه سیاسی و اجتماعی مرزداران؛ با توجه به تقارن نماز جمعه و نماز ظهر عاشورا، این دو نماز ادغام شده و نماز جمعه ظهر عاشورا با حضور ۲۰۰۰ نفری مردم مومن و متدین در بزرگ تازه احداث امام خمینی (ره) ماکو برگزار شد.

سید محمد هاشمی امام‌جمعه شهرستان ماکو در خطبه‌های عبادی سیاسی نمازجمعه ظهر عاشورا با اشاره به اهمیت نماز عبادی سیاسی جمعه گفت: نمازجمعه یک نماز عبادی سیاسی و از نمازهای حکومتی دین مبین اسلام است که از اهمیت خاص برخوردار است .

وی افزود: وجود دو خطبه در نمازجمعه و دعوت امام‌جمعه از نمازگزاران به تقوای الهی و پرداختن به مسائل سیاسی اسلام و مسلمین، آن را به یک نماز عبادی و سیاسی تبدیل کرده است.

حجت‌الاسلام هاشمی با اشاره به اهمیت شرکت در نمازجمعه تصریح کرد: امیرالمؤمنین می‌فرمایند روز پنجشنبه دارویی نخورید که شما را در بستر بیندازد، تا مبادا نمازجمعهٔ فردا از دستتان برود .

امام‌جمعه ماکو نمازجمعه و عاشورا از افتخارات امت اسلام عنوان کرده و گفت: در حدیثی قدسی، خداوند تبارک‌وتعالی ۱٠ مورد را، به‌عنوان دلائل برتری امت اسلام بر سایر امت‌ها بیان فرموده است که در بین این ده عنوان، دو مورد «نمازجمعه» و «عاشورا» معرفی شده است.

وی تقارن زمانی نمازجمعه و عاشورا را عامل برتری امت اسلامی در نظام مقدس جمهوری اسلامی خوانده و اظهار کرد: در سال جدید قمری، دو عنوان عاشورا و نمازجمعه، تقارن زمانی پیدا کرده‌اند. تلاقی دو ایام‌الله جمعه و عاشورا خالی‌ازلطف نیست؛ چون در روایات اهل‌بیت عصمت و طهارت نیز، هم روز «جمعه» و هم روز «عاشورا» از جملهٔ روزهایی معرفی شده‌اند که ظهور امام‌زمان عجل‌الله فرجه الشریف در آن روزها اتفاق خواهد افتاد؛ بنابراین تقارن زمانی نمازجمعه و عاشورا، می‌تواند عامل برتری امت اسلامی در نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد.

امام‌جمعه ماکو با اشاره به پیام‌های رزمایش فداییان ولایت تصریح کرد: دو هفته قبل، آمریکا و رژیم صهیونیستی یک رزمایش مشترکی در سرزمین‌های اشغالی انجام دادند، و ادعا کردند حمله به ایران را تمرین کرده‌اند. به نظر می‌رسد فداییان حریم ولایت رزمایش اخیر، پاسخ مناسبی به ادعای استکبار جهانی آمریکا و رژیم صهیونیستی دادند.

وی اضافه کرد: ارتش ایران در این رزمایش برای بمباران و شناسایی، از پهپادهایی استفاده کرد که تا عمق دو هزارکیلومتری قادر هستند نفوذ کرده و عملیات نمایند؛ یعنی به‌راحتی می‌توانند به سرزمین‌های اشغالی بروند، اهداف صهیونیستی را بمباران، یا شناسایی کنند و به آشیانهٔ خود بازگردند، بدون اینکه به سوخت‌گیری مجدد نیاز داشته باشند.

حجت‌الاسلام هاشمی با اشاره به استفاده از پهپادهای دوربرد در رزمایش فدائیان ولایت  این توانمندی بومی و متکی به درون را ضامن امنیت بسیار مناسب و قابل‌قبولی برای فضای کشور خوانده و تأکید کرد: این توانمندی باعث شده از شمال تا تنگه هرمز و جزایر سه‌گانه تنب‌بزرگ، تنب‌کوچک و ابوموسی تا مرزهای شمالی و شمال غرب تا جمهوری آذربایجان و افغانستان امنیت تأمین شود؛ به‌طوری‌که هیچ دشمنی نتواند به حریم هوایی کشور جمهوری اسلامی ایران نفوذ و تجاوز نماید و حتی فکر چنین عملیاتی نیز برای دشمن دردناک باشد.

لازم به ذکر میباشد در این برنامه ۲ هزار پرس غذای گرم توسط یک خیر احسان شد.

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=25078
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 233 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای نمازجمعه و عاشورا از افتخارات امت اسلام است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.