افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 4 May , 2024
14
امام جمعه ماکو:

زیارت اربعین از نشانه‌های ایمان است

  • کد خبر : 25248
  • ۰۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
زیارت اربعین از نشانه‌های ایمان است
امام‌جمعه ماکو گفت: یکی از علامت‌های مؤمن زیارت اربعین می‌باشد؛ لذا امام حسن عسگری یکی از وظايف شيعيان را اهتمام به زيارت اربعين برشمرده‌اند.

به گزارش گروه سیاسی اجتماعی مرزداران؛ حجت‌الاسلام سید محمد هاشمی امام‌جمعه شهرستان ماکو در خطبه‌های عبادی سیاسی نمازجمعه با بیان اینکه زیارت اربعین از نشانه‌های ایمان است گفت:

امام حسن عسکری (ع) فرمودند: علامت‌های مؤمن پنج چیز است؛ پنجاه و یک رکعت نماز فریضه و نافله در شبانه‌روز؛ زیارت اربعین؛ انگشتر به دست راست کردن؛ پیشانی بر خاک نهادن در سجده؛ و بسم‌الله را بلند گفتن. بنابراین امام حسن عسکری یکی از وظایف شیعیان را اهتمام به زیارت اربعین برشمرده‌اند.

وی افزود: از جمله مهم‌ترین محورهای زیارت اربعین، بیان فلسفه قیام عاشورا است که در یک جملهٔ کوتاه تمام مقصود حضرت اباعبدالله (ع) بیان گردیده است؛ لذا امام صادق (ع) در این فراز به‌صراحت تمام عرضه می‌دارد که امام حسین (ع) تمام هستی خود را فدا کرد تا بندگان خدا را از بند جهالت، تاریکی و گمراهی رها کرده و به‌سوی نور و کمال هدایت رهنمون کند. این همان هدف نهایی تمامی پیامبران و انبیای الهی در طول تاریخ بوده است و در قیام عاشورا به اوج خود رسید.

امام‌جمعه ماکو با اشاره به روایتی از پیامبر (ص) گفت: پیامبر اکرم (ص) نیز امام حسین (ع) را چراغ روشنی‌بخش هدایت معرفی کرده و فرمود: همانا حسین (ص) چراغ هدایت و کشتی نجات است.

حجت‌الاسلام هاشمی تأکید کرد: حضور میلیونی امت اسلامی از کشورهای مختلف و مخصوصاً ملت ایران در پیاده‌روی زیارت اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین، بیانگر قدرت نرم امت اسلامی، نظام اسلامی و ملت ایران است؛ لذا این حضور، می‌تواند تمدن اسلامی را پایه‌ریزی کرده و زمینه را برای ظهور وجود مقدس حضرت بقیت الله الاعظم اروحنا له الفداء فراهم نماید.

وی با اشاره به  شاخص‌های سنجش عملکرد دولت‌ها از منظر مقام معظم  رهبری اظهار کرد:از جملهٔ مهم‌ترین شاخص‌های سنجش عملکرد دولت‌ها عبارت از این است که عملکرد آنها، با انتظارات و مطالبات رهبر معظم انقلاب منطبق گردد. اکنون، دو سال از آغاز دولت سیزدهم می‌گذرد. حال باید دید: عملکرد دولت سیزدهم به چه اندازه با مطالبات مقام معظم رهبری مطابقت دارد. درعین‌حال که بیانات امسال معظم له نیز، در این مسیر بسیار رهگشا خواهد بود.

امام‌جمعه ماکو با اشاره به  مهم‌ترین مطالبات مقام معظم رهبری از دولت سیزدهم اذعان کرد: ضرورت تکیه بر ارزش‌های اساسی انقلاب؛ تلاش برای تحقق دولت مردمی؛ خلوص نیت و تلاش مجاهدانه؛ با برنامه بودن هر اقدام دولت؛ مقابله با جنگ روانی دشمن با کار تبلیغاتی درست، و تمهیدات رسانه‌ای؛ بازسازی انقلابی؛ عدالت‌ورزی؛ فسادستیزی؛ احیای اعتماد و امیدِ مردم؛ ایجاد تحول در قوهٔ مجریه؛ مسئلهٔ فرهنگ و رسانه؛ سیاست خارجی و نهایتاً اهتمام دولت بر حل بعضی از مسائل فوری، به‌مانند مشکلات اقتصادی؛ از جملهٔ مهم‌ترین مطالبات مقام معظم رهبری از دولت سیزدهم است.

حجت‌الاسلام هاشمی با اشاره به مطالبات مردمی گفت:باتوجه‌به اینکه شهرستان ماکو از سال گذشته با چالش آبی، مخصوصاً آب شرب مواجه شده است، امروز از جمله مهم‌ترین مطالبات مردم، در مرحلهٔ اول رفع مشکل آب شرب؛ و در مرحلهٔ دوم نیز رفع مشکل آب کشاورزی است. البته با اتمام پروژهٔ انتقال خط لولهٔ دوم از تصفیه‌خانهٔ شماره یک، به تصفیه‌خانهٔ شماره دو، بخشی از مشکل آب شرب شهرهای ماکو، شوط، بازرگان و روستاهایی که در مسیر شوط واقع شده‌اند رفع شده است؛ اما مشکل اساسی هنوز در جای خود باقی است. برای رفع این مشکل، یک وظیفه مردم دارند و یک وظیفه نیز دولت محترم و منطقه آزاد ماکو. وظیفهٔ مردم این است که در مصرف آب صرفه‌جویی کنند. اما وظیفهٔ دولت محترم و منطقهٔ آزاد ماکو این است که منابع جدیدی برای رفع مشکل آب شرب و کشاورزی تعریف نمایند.

وی اضافه کرد: منابع جدید نیز در منطقه وجود دارد، اما نیازمند به همت مسئولین دولتی و منطقه‌ای دارد. این منابع عبارت‌اند از؛ انتقال آب غار یاریم قیه به تصفیه‌خانهٔ شماره دو ماکو؛ احداث هشت حلقه چاه و نهایتاً احداث سد بدولو. البته در سفر استاندار محترم در سال گذشته مصوب شد تا برای مطالعات اولیهٔ سد بدولو اعتباری گذاشته شود که متأسفانه این امر محقق نشد.

خطیب نمازجمعه ماکو گفت: افتخار به گذشته و امید به آینده دو رکن اصلی و در واقع خلاصهٔ بیانیهٔ گام دوم انقلاب است. البته باید به خدمتتان عرض کنم که نظام اسلامی، در طول چهل و چهار سال، مخصوصاً دولت سیزدهم، با وجود تحریم‌ها و موانعی که دشمن در مقابل توسعه و پیشرفت کشور ایجاد کرده بود، دستاوردهای خوبی را داشته است. مخصوصاً پروژه‌هایی که در دولت سیزدهم برای شهرستان ماکو تصویب شده است.

امام‌جمعه ماکو با بیان اینکه مهم‌ترین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی امنیت پایدار در کشور و منطقه است اظهار کرد: این امنیت در سایهٔ تلاش‌های مجاهدانهٔ نیروهای مسلح، اعم از نیروهای نظامی و انتظامی و مرزبانی و سپاهی و بسیجی و امنیتی به‌دست‌آمده است. عزیزان من امنیت از جملهٔ اساسی‌ترین و اصلی‌ترین نیازهای یک ملت و یک کشور است. مهم‌ترین مشکل برای یک کشور وقتی به وجود می‌آید که در محیط کار، در محیط زندگی، در محیط تحصیل و در فضای عمومی جامعه، مردم احساس امنیت نکنند. اینجاست که مغزهای فعال، دست‌های توانا، و سرانگشتان ماهر، هیچ یک نخواهند توانست مسئولیت مهمی را که هرکدام بر دوش دارند، به انجام برساند. در فضای امنیت است که هم تلاش علمی، هم تلاش اقتصادی، هم روحیه و نشاط و هم همهٔ فعالیت‌های یک کشور می‌تواند به درستی برنامه‌ریزی، با دقت دنبال و به نتایج خود برسد.

وی با اشاره به انتخابات آتی گفت:در سایهٔ این امنیت است که ان‌شاءالله نامزدهای انتخاباتی به‌سلامت با یکدیگر رقابت کرده، و مردم عزیز نیز با حضور پررنگ خود در پای صندوق‌های رأی حماسهٔ بزرگ دیگری در تاریخ انقلاب خلق خواهند کرد.

لازم به ذکر است قبل از خطبه‌های عبادی سیاسی نمازجمعه، نادر کاظمی فرماندار ماکو به مناسبت فرارسیدن هفته دولت سخنرانی کرد.

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=25248
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 254 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای زیارت اربعین از نشانه‌های ایمان است بسته هستند

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.