افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 27 April , 2024
10

ویژه‌برنامه شهادت امام رضا (ع) در ماکو برگزار شد

  • کد خبر : 25352
  • ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۶
ویژه‌برنامه شهادت امام رضا (ع) در ماکو برگزار شد
مردم ولایت مدار شهرستان ماکو در سالروز شهادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام رضا (ع) در سطح شهر عزاداری کردند.

به گزارش گروه فرهنگی مرزداران؛ ویژه‌برنامه شهادت امام رضا (ع) با حضور پرشور مردم متدین و ولایت‌مدار ماکو برگزار شد.

در این برنامه حضار مسیر را تا مسجد جامع در قالب هیئت عزاداری کردند.

حجت‌الاسلام سید محمد هاشمی امام‌جمعه شهرستان ماکو در این برنامه گفت: از بزرگ‌ترین، خطرناک‌ترین و شکننده‌ترین انحرافاتی که در جامعه اسلامی رخ داد، انحراف از مسیر امامت بود.

وی افزود: اگر جامعه بعد از پیامبر اکرم (ص) جایگاه امامت را شناخته بودند، امامت و خلافت را در حد نمایندگی قبیله‌ای و قومی و حداکثر رهبری سیاسی، تنزل نمی‌دادند و اجازه نمی‌دادند کسانی بر آن جایگاه تکیه بزنند که هیچ‌گونه شایستگی و لیاقت در وجود آنها نبود.

امام‌جمعه ماکو تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم امامت و معرفی امام را باعث کمال دین و تمام‌کننده نعمت دانسته و بعد از آنکه پیامبر اکرم (ص)، علی (ع) را به خلافت و امامت منصوب می‌کند می‌فرماید: «امروز دینتان را برایتان کامل کردم و نعمت خود را بر شما تمام نمودم و اسلام را به‌عنوان آیین جاودان شما پذیرفتم» و اعلام کند که عدم معرفی امام و امامت به منزله عدم انجام رسالت ۲۳ساله است.

حجت‌الاسلام هاشمی اضافه کرد: قرآن کریم امامت را حتی بالاتر از نبوت می‌داند؛ و چنین بیان می‌کند که حضرت ابراهیم (ع) بعد از آنکه به مقام نبوت و خلیل‌اللهی رسید، به مقام امامت ترفیع درجه یافت که خداوند فرمود: من تورم امام و پیشوای مردم قرار دادم.

وی با اشاره به گفته امام رضا (ع) در خصوص مقام امامت گفت: امام رضا (ع) در بیان مقام امامت می‌فرماید: همانا امامت قدرش برتر، و شأنش بزرگ‌تر، منزلتش عالی‌تر، مکانش منیع‌تر و ژرفای آن عمیق‌تر و از آن است که مردم با عقل و اندیشه خود به آن برسند، یا با انتخاب و آرای خویش به آن برسند و امامی را نصب کنند؛ لذا چنین امامتی باید از جانب خداوند تبارک‌وتعالی نص شود.

امام‌جمعه ماکو ادامه داد: امام رضا می‌فرمایند: به‌راستی امامت مقام است که خداوند متعال آن را بعد از مقام نبوت و خلت (خلیل‌اللهی) در مرحله سوم به ابراهیم خلیل اختصاص داد و فضیلتی است که او را به آن شرفیاب و به‌وسیله آن نامش را بلندآوازه قرارداد.

وی با بیان اینکه در بحث امامت، محور و معیار امامت حضرت امام رضا (ع) است، اظهار کرد: در لوح حضرت زهرا (س) وقتی خداوند تبارک‌وتعالی به نام مبارک سلطان دین الله علی بن موسی‌الرضا (ع) می‌رسد، می‌فرماید: آگاه باشید همانا کسی که امامت امام رضا (ع) را انکار کند، امامت تمامی اولیای الهی را انکار کرده است.

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=25352
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 187 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای ویژه‌برنامه شهادت امام رضا (ع) در ماکو برگزار شد بسته هستند

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.