افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 30 April , 2024
12
داور مسابقات چلچراغ آیه ها:

رونق مساجد به‌عنوان پایگاه قرآنی عامل وحدت و موجب یاس دشمن است

  • کد خبر : 25758
  • ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۲
رونق مساجد به‌عنوان پایگاه قرآنی عامل وحدت و موجب یاس دشمن است
داور مسابقات چلچراغ آیه ها گفت: حضور جوانان در مسجد، آشنایی آنان با معارف اسلام و قرآن باعث پیشرفت اسلام و یاس ناامیدی دشمنان می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگی مرزداران؛ جشن چلچراغ آیه‌ها هم‌زمان با میلاد باسعادت نبی مکرم اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع)، در ماکو برگزار شد.

رونق مساجد به‌عنوان پایگاه قرآنی عامل وحدت و موجب یاس دشمن است

در این برنامه عین‌الله ابراهیمی داور مسابقات قرآن چلچراغ آیه‌ها در مصاحبه با خبرنگار مرزداران با اشاره به ایجاد گفتمان در خصوص مطالبه امام خامنه‌ای دررابطه‌با برگزاری مسابقات بین مساجد و تبدیل مساجد به پایگاه قرآن ضمن تبریک میلاد باسعادت نبی مکرم اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) گفت: مسجد پایگاه معنوی است و طبق بیانات حضرت آقا می‌توان باتربیت جوانان مؤمن و انقلابی در مکان مقدسی همانند مسجد و برگزاری مسابقات در بین جوانان و نوجوانان با برگزاری مسابقات مذهبی و معنوی  مخصوصاً مسابقات قرآن کریم در رشته‌های مختلف گام مؤثری در جذب جوانان به مسجد برداشت.

وی افزود: حضور جوانان در مسجد، آشنایی آنان با معارف اسلام و قرآن باعث پیشرفت اسلام و مسلمین و یاس ناامیدی دشمنان می‌شود.

ابراهیمی با بیان اینکه امروز شکل جنگ دشمنان تغییر کرده است تصریح کرد: امروز که سیاه‌نمایی در فضای مجازی، جنگ رسانه‌ای و روانی دشمنان روزبه‌روز افزایش‌یافته و با تمام توان به مقابله با اسلام ناب و قرآن آمده‌اند؛ باید با حضور حداکثری و با برنامه‌های باکیفیت قرآنی به مقابله با دشمنان رفته و مسجد و قرآن را به‌عنوان عامل وحدت بین مسلمانان و مقابله با دشمنان اسلام و قرآن رونق بخشیم.

وی تأکید کرد: حضور حداکثری جوانان در برنامه‌های قرآنی مسجد باعث یاس دشمنان و ابتر ماندن حیله‌های شوم آنها می‌شود.

آموزش و برگزاری کرسی‌های تلاوت برای جوانان عامل مؤثر در تبدیل مسجد به پایگاه قرآنی است

در ادامه حجت‌الاسلام حسین محمد نژاد از شرکت‌کنندگان این جشن با اشاره به ایجاد گفتمان در خصوص مطالبه امام خامنه‌ای دررابطه‌با برگزاری مسابقات بین مساجد و تبدیل مساجد به پایگاه قرآن گفت: برای تحقق مطالبه حضرت آقا در خصوص تبدیل مساجد به پایگاه قرآن باید اولاً انگیزه‌دهی و تشویق قرآنی و دینی در جوانان ایجاد شود، ثانیاً با آموزش و برگزاری کرسی‌های تلاوت با استفاده از اساتید قرآنی و همچنین برگزاری جلسات تفسیر  می‌توان در کنار آن، حلاوت و فهم قرآن را برای مردم ایجاد کرد.

وی افزود: برگزاری کلاس و منابر تفسیر، اردوهای قرآنی، صدور مدرک معتبر و تشویق جوانان به‌انحاءمختلف و استفاده از مربی متخصص دغدغه‌مند قرآنی در تجوید، روخوانی و روان‌خوانی می‌تواند کمک مؤثری در جهت تبدیل مسجد به پایگاه قرآن باشد.

ضروری است فعالین قرآنی خود برای تبلیغ و جذب جوانان به مسجد گام بردارند

در ادامه حسین برخور به‌عنوان نفر اول رشته قرائت تحقیق بالای ۱۶ سال مسابقه قرآن چلچراغ آیه‌ها در مصاحبه با خبرنگار مرزداران در خصوص مطالبه مقام معظم رهبری برای تبدیل مساجد به پایگاه قرآنی گفت: بنا بر تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری مبنی کار قرآنی و گروهی و همچنین آتش‌به‌اختیار بودن در هر زمینه‌ای، لازم است تا دوستداران و فعالان قرآنی در جهت تبلیغ فعالیت‌های قرآنی و مذهبی گام برداشته و سبب جذب نخبگان قرآنی و تعلیم‌وتربیت تخصصی این عزیزان شوند.

وی افزود: اگر انتظار داشته باشیم که حتماً یک ارگان دولتی می‌بایست در کار قرآنی وارد کار شود تا ماهم دنباله‌رو آنها باشیم، کاری شایسته نیست و خودمان به‌عنوان جوانان انقلابی این مرزوبوم لازم است با تمام تلاش و قوای خود در جهت ترویج فرهنگ و سبک زندگی قرآنی گام برداشته و تبلیغات خودمان را چه مستقیم و چه غیرمستقیم برای جاری و ساری شدن زندگی قرآنی – اسلامی در جامعه انجام دهیم.

وی در پایان گفت: در آخر امیدوارم جامعه انقلابی و اسلامی ما مأوا و پناهگاهی برای اسلام دوستان سرتاسر جهان باشد.

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=25758
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 220 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای رونق مساجد به‌عنوان پایگاه قرآنی عامل وحدت و موجب یاس دشمن است بسته هستند

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.