افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 30 April , 2024
12
معاون حقوقی رئیس‌جمهور:

وحدت بین علمای دینی منطقه آزاد ماکو می‌تواند به الگوی وحدت بین کشورها تبدیل شود

  • کد خبر : 25766
  • ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۹:۱۹
وحدت بین علمای دینی منطقه آزاد ماکو می‌تواند به الگوی وحدت بین کشورها تبدیل شود
نشست صمیمی علمای اهل‌تشیع و تسنن منطقه آزاد ماکو با حضور معاون حقوقی رئیس‌جمهور در شهرستان ماکو برگزار شد.

به گزارش  گروه فرهنگی مرزداران؛ ‌نشست صمیمی علمای اهل‌تشیع و تسنن منطقه آزاد ماکو با حضور محمد دهقان معاون حقوقی رئیس‌جمهور در شهرستان ماکو برگزار شد.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور در این برنامه گفت: هدف از ایجاد مناطق آزاد این بوده است که یک منطقه رونق اقتصادی پیدا کند نه اینکه باعث گرانی قیمت زمین‌ها و بلااستفاده ماندن زمین‌های مساعد برای کشاورزی شود؛ لذا هدف از این سفر بررسی وضعیت مناطق آزاد، آسیب‌ها و موانعی است که باعث شده است از هدف ایجاد مناطق آزاد دور بیفتیم

محمد دهقان روز چهارشنبه هم‌زمان با هفته وحدت در جمع علمای اهل‌تسنن و تشیع در منطقه آزاد ماکو افزود: هدف از سفر به منطقه آزاد ماکو بررسی مجدد و بازبینی وضعیت مناطق آزاد است.

وی اضافه کرد: ‌ بررسی‌هایی انجام دادیم تا بدانیم چه آسیب‌ها و موانعی وجود داشته که از هدف ایجاد مناطق آزاد دورافتاده‌ایم و چه باید کرد که تداخلات رفع شده و موانع توسعه برداشته شود و توسعه فراگیر شده و سرمایه‌گذاری اتفاق بیفتد.

دهقان با بیان اینکه چه باید کرد که تداخلات رفع شده و موانع توسعه برداشته شود تصریح کرد: منطقه آزاد ماکو دارای ظرفیت‌های گسترده رشد اقتصادی از جمله ظرفیت جغرافیایی، ترانزیتی، فرودگاهی، گمرکی و نزدیکی به کشورهای ترکیه و آذربایجان و همچنین وجود متخصصان و فعالان اقتصادی توانمند با اقدامات تحولی است؛ لذا دولت می‌تواند از ظرفیت‌های مناطق آزاد به‌ویژه منطقه آزاد ماکو برای توسعه، عمران و آبادانی کشور استفاده کند.

وی با تأکید بر اینکه ایجاد فرقه‌های شیطانی در بین امت اسلامی از نقشه‌های شوم دشمنان ایران اسلامی است اظهار کرد: اتحاد و وحدت در بین علمای دینی این منطقه می‌تواند به الگویی برای وحدت در بین کشورها می‌تواند تبدیل شود

وی با بیان اینکه در سایه وحدت، امنیت در کل کشور شکل‌گرفته و وحدت در داخل کشور فراگیر است خاطرنشان کرد: به حمد خداوند ملت ایران هوشیار و بیدار بوده و در برابر نقشه‌های شوم دشمنان باقدرت ایستاده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو نیز در این جلسه گفت: به سبب برادری و برابری شیعه و سنی امنیت کامل در منطقه برقرار است؛ لذا در سایه امنیت پایدار و آرامش طرح‌های بسیار خوبی در منطقه آزاد ماکو در حال اجراست.

وی با اشاره به طرح‌هایی که برای رشد و توسعه منطقه آزاد ماکو برنامه‌ریزی شده است تصریح کرد: از جمله این طرح‌ها آمایش سرزمینی و طرح جامع این منطقه در دست تدوین است.

امام‌جمعه ماکو نیز در این مراسم گفت: آسایش مرزنشینان در سایه اتحاد و همدلی می‌باشد و منجر به رشد اقتصادی خواهد شد.

حجت‌الاسلام هاشمی امام‌جمعه ماکو با اشاره به آیات قرآن کریم در خصوص وحدت گفت: خداوند تبارک‌وتعالی در قرآن کریم آیات مختلفی را در خصوص وحدت مسلمانان و دوری از اختلاف و تفرقه بیان فرموده است؛ لذا از جملهٔ مسائل مهم سیاسی و اجتماعی دین مبین اسلام اتحاد و وحدت و همدلی در بین امت اسلامی است.

در ادامه ماموستا بکری امام‌جماعت اهل‌سنت ماکو در این مراسم با بیان اینکه امام راحل به وحدت و اتحاد بسیار تأکید کرده است گفت: امام راحل آن‌قدر بر مسئله وحدت تأکید می‌کردند که بفهمانند این یک مسئله احساسی نیست؛ بلکه یک مسئله کاملاً عقلانی است و از لحاظ عقلانی تماماً نمایان و آشکار است که تمام جوامع، فکر و اندیشه‌ها، ملت‌ها و دولت‌ها به جایی رسیده‌اند که به دنبال وحدت و همدلی هستند

وی افزود: وحدت نیاز اجتماعی و امنیتی، اقتصادی و فرهنگی یک جامعه است چرا که اگر وحدت نباشد در هیچ یک از عرصه‌های فرهنگی، نظامی و امنیتی ثبات و قوامی وجود نداشته و تحت هیچ شرایطی آرامش و آسایش اجتماعی محقق نمی‌شود.

در ادامه نماینده مردم شهرستان‌های ماکو، شوط، پلدشت و چالدران در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: مردم منطقه آزاد ماکو تا حالا نتوانسته‌اند به معنای واقعی در طول ده سال گذشته از مزایای منطقه آزاد بهره‌مند شوند که با اتمام فنس‌کشی و استقرار گمرک در ورودی منطقه این امر حاصل خواهد شد.

محمد علیپور اظهار کرد: با حضور روحانیت شیعه و سنی و برادری و برابری بین مسلمانان، اختلافی در بین امت اسلامی وجود ندارد؛ لذا وحدت می‌تواند به نقطه‌ضعفی برای پیشبرد نقشه‌های شوم استکبار جهانی در منطقه تبدیل شود.

وی در پایان گفت: در سایه وحدت امت اسلامی اقتدار و عظمت متوجه امت اسلامی است؛ لذا ایران اسلامی امروز الگویی از وحدت در بین کشورهای اسلامی است.

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=25766
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 253 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای وحدت بین علمای دینی منطقه آزاد ماکو می‌تواند به الگوی وحدت بین کشورها تبدیل شود بسته هستند

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.