افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 27 April , 2024
10
امام جمعه ماکو:

رعایت حق‌الناس در بررسی صلاحیت‌ها مقدمات مشارکت حداکثری است

  • کد خبر : 26135
  • ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۵
رعایت حق‌الناس در بررسی صلاحیت‌ها مقدمات مشارکت حداکثری است
امام‌جمعه ماکو گفت: باید با رعایت حق‌الناس در بررسی صلاحیت‌ها اعتماد و امید عمومی مردم را برای مشارکت حداکثری در انتخابات تقویت کرد.

به گزارش مرزداران؛ حجت‌الاسلام سید محمد هاشمی امام‌جمعه شهرستان ماکو در خطبه‌های عبادی سیاسی نمازجمعه با اشاره به راهپیمایی سیزدهم آبان‌ماه گفت: مقام معظم رهبری فرمودند: «بنده می‌دانم که خدای متعال اراده فرموده است که این ملّت را به متعالی‌ترین درجات برساند و بدانید که ان‌شاءالله ملّت ایران به برکت اسلام، به برکت نظام اسلامی، بدون تردید به عالی‌ترین درجاتِ یک ملّت در حدّ و اندازهٔ ملّت ایران خواهد رسید؛ و بدانید که توطئهٔ دشمن، خرابکاری دشمن، حملهٔ دشمن، ضربهٔ دشمن هیچ اثری نخواهد داشت و به معنای واقعیِ کلمه، دشمن هیچ غلطی نتوانست بکند.»

امام‌جمعه ماکو با اشاره به بیانات حضرت امام راحل افزود: حضرت امام می‌فرماید: «من با جرئت مدعی هستم که ملت ایران و توده میلیونی آن در عصر حاضر، بهتر از ملت حجاز در عهد پیغمبر خاتم محمد مصطفی (ص)، و مردم کوفه و عراق در عهد امیرمؤمنان علی بن ابی‌طالب و حسین بن علی (ع) هستند. همه اینها به‌خاطر عشق و علاقه و ایمان نسبت به خداوند متعال و اسلام و حیات جاویدان است.»

وی در توصیف مردم آخرالزمان با اشاره به حدیثی از امام سجاد تصریح کرد: امام سجاد (ع) در توصیف مردم آخرالزمان می‌فرماید: «مردم زمان غیبت امام‌زمان (عج)، که به امامتش قائل‌اند و منتظر ظهور او می‌باشند، از اهل هر زمانی برتر هستند؛ چون خداوند تبارک‌وتعالی به آنها چنان عقل و فهم و معرفتی داده که غیبت نزد آنان به منزله حضور و مشاهده است.»

حجت‌الاسلام هاشمی با اشاره به سالروز شهادت دانشمند هسته‌ای شهید تهرانی مقدم گفت: امروز اگر دانشمندان ایرانی در صنایع دفاعی، مخصوصاً موشک‌های نقطه زن و موشک‌های ماهواره‌بر، به‌مانند ماهواره‌بر قائم، به دستاوردهای بزرگی دست یافته‌اند، همهٔ اینها را مدیون آن شهید بزرگوار هستند. این توانایی ایران در صنایع دفاعی، از جملهٔ نقش‌هایی که ایران اسلامی در ایجاد نظم نوین جهانی ایفا خواهد کرد.

وی با اشاره به اقدامات نامشروع آمریکا اظهار کرد: ایران، بر خلاف آمریکا که از قدرت نظامی خود به‌صورت نامشروع استفاده می‌کند، به‌مانند کمک‌های نظامی که به رژیم کودک کش صهیونیستی و اوکراین می‌کند، طبق سند دفاعی، ایران از پیشرفت‌های نظامی خود، در راستای تأمین امنیت ایران و کشورهای منطقه استفاده می‌کند.

امام‌جمعه ماکو هفته کتاب و کتاب‌خوانی را پرورش نسلی مهربان با یار مهربان عنوان کرده و اذعان کرد: امروز رشد و تعالی جامعه نیازمند گسترش فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی است، بنابراین ایجاد رغبت و عادت به مطالعه و کتاب‌خوانی در کودکان و نوجوانان، از اهمیت خاصی برخوردار است. به همین خاطر، تلاش برای ایجاد عادت به مطالعه باید از اولویت‌های مهم کارگزاران فرهنگی باشد که با کودکان و نوجوانان سروکار دارند.

حجت‌الاسلام هاشمی با اشاره به نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه گفت: امروز رژیم اشغالگر قدس در غزه نسل‌کشی می‌کند. ارتش این رژیم در غزه قوانین بین‌المللی، بشردوستانه و قوانین حقوق بشر را نقض می‌کند و جهان در حال تماشای این نسل‌کشی است. نه‌تنها رژیم صهیونیستی، بلکه تمامی کسانی که به رژیم صهیونیستی کمک می‌کنند تا در غزه جنایت کند، همهٔ آنها باید در دادگاه‌های بین‌المللی محاکمه شده و به سزای اعمالشان برسند.

امام‌جمعه ماکو رعایت حق‌الناس در بررسی صلاحیت‌ها را مقدمات مشارکت حداکثری خوانده و اظهار کرد: امروز از جملهٔ اهداف مهمی که دشمن با تشدید تحریم‌ها، آن را دنبال می‌کند  کاهش مشارکت حداکثری مردم در انتخابات اسفندماه است. باتوجه‌به توطئه‌های رنگارنگ استکبار و پیاده‌نظام داخلی، در این مرحله وظیفه اصلی بر عهده هیئت‌های اجرایی و نظارت است که با صداقت و صلابت انقلابی و نگاه درست و صحیح به فرایند احراز صلاحیت کاندیداها، حق‌الناس را در تأیید افراد مؤمن، صالح، انقلابی و توانمند، رعایت کرده، و بدین‌طریق اعتماد و امید عمومی مردم را برای مشارکت حداکثری تقویت نمایند.

وی در پیگیری مطالبات مردمی گفت: از جملهٔ مهم‌ترین مطالبات مردم از منطقه آزاد ماکو، ادامهٔ پروژهٔ مصلی است. دراین‌خصوص در اواسط نیمهٔ اول سال جاری، جناب آقای دکتر حسین‌زاده معاونت وقت فرهنگی دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد کشور به منطقهٔ آزاد ماکو سفر کرد  و در این سفر از مصلای شهرستان بازید و دستور داد؛ برای اینکه امسال مردم شهرستان بتوانند از مصلی استفاده کنند، باید ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای ادامهٔ پروژهٔ مصلی تخصیص یابد.

امام‌جمعه ماکو افزود: متأسفانه فقط ۱۵ میلیارد اعتبار برای این پروژه تخصیص داده شد، و از این میزان نیز تا به امروز ریالی پرداخت نشده است.

وی تصریح کرد: خواسته مردم شهرستان، از مدیرعامل منطقه آزاد ماکو این است که دستور فرمایند تا مبلغ فوق را هرچه سریع‌تر به‌حساب مصلی واریز کند، تا بخشی از کارهای مصلی قبل از رسیدن فصل زمستان انجام پذیرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=26135
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 213 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای رعایت حق‌الناس در بررسی صلاحیت‌ها مقدمات مشارکت حداکثری است بسته هستند

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.