افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 27 April , 2024
8
فرماندار ماکو خبرداد؛

۴۲۷ نفر متقاضی مسکن ملی در انتظار تخصیص زمین

  • کد خبر : 26173
  • ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۳
۴۲۷ نفر متقاضی مسکن ملی در انتظار تخصیص زمین
فرماندار ماکو گفت: ۴۲۷ متقاضی مسکن ملی در قالب جوانی جمعیت در شهرستان ماکو منتظر تخصیص زمین از طرف سازمان منطقه آزاد ماکو می‌باشند.

به گزارش گروه عمرانی مرزداران، یکی از طرح‌های دولتی، در جهت حل بحران مسکن، طرح مسکن ملی می‌باشد که در این طرح برای کاهش قیمت مسکن، پروژه‌های ساخت‌وساز خانه‌های آپارتمانی و ویلایی از طریق وام‌دهی، واگذاری زمین مجانی (قانون جوانی جمعیت) به اجرا گذاشته شده است.

در پی اعتراض‌هایی که از طرف مردم مبنی بر تأخیر اتمام واحدهای ملی مسکن قرعه‌کشی شده، نفراتی که در صف انتظار طرح ملی مسکن می‌باشند و تأمین زمین برای جوانی جمعیت، صورت‌گرفته است؛ پایگاه خبری تحلیلی مرزداران به همین منظور گفتگوی ویژه‌ای با نادر کاظمی فرماندار شهرستان ماکو انجام داده است.

مرزداران: آیا برای کمبود اراضی برای طرح ملی مسکن اقدامی صورت‌گرفته است؟

فرماندار ماکو: در جلسه اخیر ستاد خانواده و جمعیت شهرستان از سازمان منطقه آزاد ماکو درخواست شده است که اراضی در اختیار شهر و روستاها را به محدوده شهر و روستا الحاق نماید تا زمین برای متقاضیان مسکن در شهرستان ماکو فراهم گردد.

 

مرزداران: چه تعداد متقاضی طرح ملی مسکن در صف انتظار هستند؟

نادر کاظمی: ۴۲۷ متقاضی مسکن ملی در قالب جوانی جمعیت در شهرستان ماکو منتظر تخصیص زمین از طرف سازمان منطقه آزاد ماکو می‌باشند؛ لذا مصوبات دولت باید دراین‌خصوص اجرایی شود و تأمین زمین برای جوانی جمعیت در اولویت دستگاه‌های مربوطه باشد.

 

مرزداران: چه تعداد مسکن ملی در شهرستان ماکو در حال ساخت است؟

فرماندار ماکو: در شهرستان ماکو تاکنون ۱۵۰۰ واحد در قالب مسکن ملی در حال ساخت می‌باشد که میانگین ساخت اقدام ملی مسکن در شهرستان ماکو از سطح کشوری و استانی بالاتر بوده و شهرستان ماکو رتبه اول را در استان به خود اختصاص داده است.

 

مرزداران: آیا از قبل اقداماتی در خصوص مسکن ملی انجام‌گرفته بود؟

نادر کاظمی: در دولت گذشته ساخت مسکن در حالت رکود قرار گرفته بود و  بیش از ۳۵۰ هزار شغل وابسته به مسکن‌سازی تعطیل شده بود درحالی‌که اکنون در دولت سیزدهم تنها در شهرستان ماکو تعداد ۱۵۰۰ واحد مسکن ملی در حال ساخت است؛ از دولت‌های قبل فقط مسکن‌های مهر انجام شده بود که آن هم برای دولت دهم بود.

 

مرزداران: مساکن ملی در چند نقطه از شهر در حال ساخت می‌باشد؟

فرماندار ماکو: مساکن ملی در ۶ سایت اعم از سایت اول در محله بشگوز جنب ایران‌خودرو، سایت دوم در جاده دانالو، سایت سوم خیابان فارابی، سایت چهارم در خیابان رودکی، سایت پنجم در بازرگان جنب سالن ورزشی و سایت ۶ در محله امام داشی بازرگان جمعاً به مساحت ۱۴۱ هزار و ۸۳۴ مترمربع در حال ساخت است.

 

مرزداران: طرح احداث مساکن ملی در شهرستان ماکو چند درصد پیشرفت داشته است؟

نادر کاظمی: میزان پیشرفت در سایت‌های احداث مسکن ملی متفاوت است بدین صورت که در سایت اول ۲۴درصد، در سایت دوم ۴۴ درصد، در سایت سوم ۴۰ درصد، در سایت چهارم ۷۲ درصد، در سایت پنجم ۳۶ درصد، در سایت ششم ۳۰ درصد و به‌صورت میانگین کل ۳۲/۵ درصد روند ساخت مساکن ملی در شهرستان ماکو پیشرفت داشته است.

 

مرزداران: میزان تسهیلات اختصاص‌داده‌شده به این طرح چقدر می‌باشد؟

فرماندار ماکو: جمعاً ۸۲۵ میلیارد تومان تسهیلاتِ تخصیص‌داده‌شده به این ۱۵۰۰ واحد مسکن ملی می‌باشد که به‌ازای هر واحد ۵۵۰ میلیارد تومان در چند مرحله بسته به میزان روند پیشرفت هر واحد پرداخت می‌شود.

 

مرزداران: آیا برای  نحوه ساخت این مساکن و کیفیت آنها نظارتی صورت می‌گیرد؟

نادر کاظمی: بلی، باتوجه‌به سیاست‌های دولت مبنی بر ساخت مسکن و صاحب‌خانه نمودن جوانان فاقد مسکن و اقشار کم‌درآمد جامعه است ضروری است این طرح باکیفیت و اهتمام ویژه پیگیری و اجرایی گردد؛ لذا برای تسهیل در  روند احداث این مساکن، شورای مسکن در شهرستان فعال شده و بر نحوه ساخت و اجرای این مساکن نظارت دارد.

 

مرزداران: آیا چاره‌ای برای مخالفت اداره آب و فاضلاب ماکو و گمرک بازرگان جهت تخصیص زمین‌های مازاد این ادارات برای مسکن ملی اندیشیده شده است؟

فرماندار ماکو: بلی، در پیگیری‌های انجام شده با دستور استاندار آذربایجان غربی طی مصوبه‌ای در کمیته تأمین مسکن، زمین‌های مازاد امور آب و گمرک به متقاضیان مسکن ملی اختصاص یافت که بخشی از خدمات دولت سیزدهم در شهرستان ماکو می‌باشد.

 

مرزداران: علت تأخیر اتمام واحدهای ملی مسکن قرعه‌کشی شده که تعدادی از شهروندان به آن اعتراض دارند چه می‌باشد؟

نادر کاظمی: تأخیر اتمام واحدهای ملی مسکن بسته به پیمانکار و تعاونی‌های مسکن، و میزان تأمین مالی مالک واحدهای هر بلوک متفاوت است؛ لذا همان‌طور که پیش‌تر گفته شد بعضی از سایت مساکن ملی پیشرفت ۷۰ درصدی و بعضی پیشرفت ۲۳ درصدی دارند.

 

مرزداران: برخی از شهروندان جامانده از ثبت‌نام نهضت ملی مسکن از بسته‌بودن سامانه ثبت‌نام در زمان اعلام عمومی از طریق رسانه‌ها ارتباطات جمعی و یا نبودن نام استان آذربایجان غربی در سامانه خبر می‌دهند؛ آیا دراین‌خصوص چاره‌ای اندیشیده شده است؟

فرماندار ماکو: این موضوع را از طریق نامه به مراجع بالا حتماً اطلاع‌رسانی می‌کنیم؛ تمام تلاش و اهتمام ما این می‌باشد که زمین تخصیص داده شود تا نفرات جامانده نیز بتوانند از مسکن ملی بهره‌مند گردند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=26173
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 264 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای ۴۲۷ نفر متقاضی مسکن ملی در انتظار تخصیص زمین بسته هستند

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.