افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 30 April , 2024
2

کشاورزان ماکو آفت برگ‌خوار پاییز را در مزارع جدی بگیرند

  • کد خبر : 26933
  • ۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۹:۳۹
کشاورزان ماکو آفت برگ‌خوار پاییز را در مزارع جدی بگیرند
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ماکو گفت: کشاورزان وجود آفت کرم برگ‌خوار پاییز را باتوجه‌به قدرت تخریب بالای این آفت در مزارع خود پایش کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مرزداران، سعید امینی در گفتگو با مرزداران اظهار کرد: بهره‌برداران، تولیدکنندگان و دست‌اندرکاران بخش کشاورزی نباید کرم برگ‌خوار پاییزه را دست‌کم بگیرند، چون این آفت که پیش‌تر در لیست آفات قرنطینه‌ای قرار داشت، به‌تازگی وارد کشور شده است.

وی اضافه کرد: این آفت قدرت تخریبی بالایی دارد و به گروه وسیعی از محصولات کشاورزی از قبیل ذرت، گندم، چغندرقند، گوجه‌فرنگی، کلزا، بادمجان، خیار و سایر محصولات حمله می‌کند.

امینی افزود: کرم برگ‌خوار پاییزه رفتار تهاجمی، قدرت پروازی و تولیدمثلی بالا و دامنه میزبانی گسترده‌ای دارد که در صورت ورود به مناطق مختلف سریع می‌تواند استقرار یابد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ماکو با بیان اینکه اقدامات قرنطینه‌ای برای کنترل این آفت انجام می‌شود، گفت: در گیاه ذرت، برگ، جوانه انتهایی و بلال مورد حمله این آفت قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه اقدامات قرنطینه‌ای مناسب برای جلوگیری از ورود و استقرار در مزارع استان اتخاذ شده است ادامه داد: لازم است همه محصولات گیاهی میزبان آفت قبل از ورود به استان به‌دقت مورد بازرسی لازم قرار گیرند.

مینی اظهار کرد: در حال حاضر اقداماتی نظیر آموزش کشاورزان و کارشناسان، پایش مستمر مزارع و جلوگیری از ورود محموله‌های زراعی مشکوک به استان در حال انجام است.

وی افزود: برای کنترل و مهار این آفت لازم است هر ساله مناطق کاشت گیاهان میزبان از نظر آثار تغذیه، وجود لارو و دسته‌های تخم آفت مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای خبری/

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=26933
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 97 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای کشاورزان ماکو آفت برگ‌خوار پاییز را در مزارع جدی بگیرند بسته هستند

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.