افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 3 May , 2024
6
امام جمعه ماکو:

حضرت زینب پاسدار عفت و حجاب است

  • کد خبر : 26988
  • ۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵
حضرت زینب پاسدار عفت و حجاب است
امام جمعه ماکو گفت: حضرت زينب (س) در پاسداري از عفت و عصمت، سرآمد زنان روزگار بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مرزداران، حجت‌الاسلام سید محمد هاشمی امام‌جمعه شهرستان ماکو در خطبه‌های عبادی سیاسی نمازجمعه با اشاره به اهمیت اعتکاف مخصوصاً در ماه رجب و ماه رمضان از قول رسول خدا گفت: خداوند در ایام زندگی شما، اوقات و فرصت‌های مناسبی را در اختیارتان قرار می‌دهد، بکوشید از آن فرصت‌ها استفاده کنید.

وی افزود: اعتکاف در مسجد در روزهای سیزده، چهاردهم و پانزدهم ماه رجب و دهه آخر ماه رمضان نیز از همین روزهاست که پیامبر اسلام (ص) نسبت به اهمیت آن تاکید کرده اند.

حجت‌الاسلام هاشمی تصریح کرد: در فضیلت ماه رجب همین بس که امام صادق (ع) می‌فرماید هر زمان روز قیامت برپا شود، منادی از وسط عرش الهی صدا می‌زند کجایند اهل رجب؟ کجایند کسانی که در این ماه روزه گرفته، دعا کردند، استغفار نمودند و در مساجد اعتکاف نگه داشتند.

امام‌جمعه ماکو به اشاره به وفات شهادت‌گونه حضرت زینب (س) وی را پاسدار عفت و حجاب خوانده و گفت: حضرت زینب (س) در پاسداری از عفت و عصمت، سرآمد زنان روزگار بود.

وی افزود: حضرت زینب (س) با الهام از پیام آسمانی قرآن و طبق آموزه‏های پیامبر (ص) و اهل‌بیت (ع) حجاب و عفت را مانند گوهری ارزشمند برای یک زن مسلمان می‏دانست و بر این باور بود که زن هنگامی به خدای خود نزدیک‌تر است که خود را از معرض دید مردان بیگانه حفظ نماید. به همین خاطر بود که حضرت زینب (س) خود را کاملاً از دید نامحرمان حفظ می‌کرد.

حجت‌الاسلام هاشمی با اشاره به نقش رهبری در پیروزی انقلاب اظهار کرد: از جملهٔ مهم‌ترین عوامل پیروزی انقلاب، وجود معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی است. هر چند نقشی که اتحاد و انسجام و همدلی مردم در پیروزی انقلاب ایفا نمود، نباید فراموش کنیم، اما اگر وجود یک رهبر دینی به‌مانند حضرت امام نبود، انقلاب اسلامی به پیروزی نمی‌رسید.

وی با اشاره به حضور حداکثری و انتخاب اصلح گفت: مسئله انتخابات همیشه از ویژگی خاصی برخوردار می‌باشد و آن عبارت از این است که انسان افراد صالح را بشناسد و این امانت الهی را به آن‌ها واگذار نماید. البته انجام این فرمان الهی و پرداختن به این امر مهم؛ نیازمند آگاهی، هشیاری، عدالت‌خواهی، پشتکار، مقاومت و حضور امت در صحنهٔ انقلاب است.

امام‌جمعه ماکو با اشاره به روایتی از حضرت علی (ع) دراین‌خصوص گفت: امیرمؤمنان علی (ع) می‌فرماید «یک کشور اصلاح نمی‌شود مگر اینکه کارگزاران، زمامداران و مسئولینش صالح باشند و آن‌ها اصلاح نمی‌شوند مگر در سایهٔ استقامت و پشتکار مردم.» لذا انتخاب و انتخابات امتحان بزرگی برای امت اسلامی است تا بدین‌طریق سرنوشت خود را تعیین‌کننده.

وی با اشاره به وظیفه هر فرد در انتخابات گفت: با انتخاب افراد مؤمن، لایق، صالح، کارآمد، کاردان و خدمتگزار به کشور است که امور کشور اصلاح شده و باعث می‌شود تا انسان رضایت ذات اقدس الهی را به خود جلب نموده و رحمت و پاداش نیکوی الهی شامل حال انسان گردد؛ و همچنین در خدمتگزاری، اعمال نیک و صالح و پاداش اخروی آن‌ها، شریک شود؛ در غیر این صورت در پیشگاه الهی مسئول است، و یقیناً در فساد و خیانت‌های افراد ناصالح و نالایقی که روی کار آمده‌اند شریک خواهیم بود.

حجت‌الاسلام هاشمی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: رهبر حکیم و فرزانه انقلاب در خصوص وظیفه هر فرد در انتخابات می‌فرمایند: مهم‌ترین مسئله عبارت از این است که؛ اولاً حضور مردم در انتخابات باید پرشور، سالم و قوی باشد. ثانیاً کسانی می‌توانند به صحنه رقابت وارد شوند که به اسلام و نظام اسلامی و قانون اساسی و امام معتقد باشند. در واقع افرادی باتقوا، طرف‌دار محرومین، مخالف عملی با فساد مخصوصاً فساد مالی و اقتصادی، توانمند، بااخلاص و عالم باشند.

وی خاطرنشان کرد: همان‌طوری که مستحضر هستید سپاه عزیز اخیراً مقرهای تروریستی موساد و داعش، در اربیل و سوریه مورد حملهٔ موشکی قرارداد و آتش در خرمن دشمنان با دوربردترین موشک‌ها ریخت.

امام‌جمعه ماکو افزود: مقامات سپاهی اعلام کردند: این اولین انتقامی است که از تروریست‌ها گرفته شد و تا زمانی که آخرین نفر از تروریست‌ها نفس می‌کشند، همه آنها مورد ضربه قرار خواهند گرفت. البته ایران اسلامی برای اینکه از حملات تروریستی داعش انتقام بگیرد، علاوه بر اینکه مقر داعش را در سوریه مورد حملهٔ موشکی قرارداد، مقر موساد را نیز در اربیل مورد هدف قرارداد، تا بدین‌طریق رژیم صهیونیستی را نیز یک تروریست دولتی معرفی کند.

وی تأکید کرد: در این حملات، برای اولین‌بار از موشک‌های بسیار دقیق با برد بیش از ۱۲۰۰ کیلومتر استفاده گردید. مقرر تروریست‌ها در ادلب سوریه، از جنوب خوزستان مورد حمله قرار گرفت، درحالی‌که اگر از کرمانشاه و یا آذربایجان غربی اقدام می‌شد، مسافت نزدیک‌تر بود؛ اما انتخاب این برد کاملاً حساب شده و معنادار می‌باشد، وقتی بدانیم حداقل برد موردنیاز موشکی از ایران به اسرائیل تقریباً معادل همین ۱۲۰۰ کیلومتر می‌باشد. یعنی اگر اسرائیل بخواهد در مورد منافع ملت ایران سر از پا خطا کند، تل‌آویو با این موشک‌ها از نقشه خاورمیانه حذف خواهد شد.

امام‌جمعه ماکو در پایان سخنان خود تأکید کرد: سپاه در این عملیات علاوه بر اینکه از تروریست‌های میدانی انتقام سخت گرفت، درعین‌حال یک پیام هشدارآمیز نیز به رژیم صهیونیستی داشت که اقدامات تروریستی بر علیه مردم و منافع ایران ادامه داشته باشد، گرفتار انتقام دستان بلند ایران خواهد شد.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=26988
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • 147 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای حضرت زینب پاسدار عفت و حجاب است بسته هستند

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.