افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 4 May , 2024
7
فرماندار ماکو خبر داد:

پرداخت ۱۸۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی در ماکو

  • کد خبر : 27016
  • ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲:۳۹
پرداخت ۱۸۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی در ماکو
فرماندار ماکو گفت: در طول یک سال گذشته ۱۸۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در شهرستان ماکو پرداخت شده که بی‌سابقه است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مرزداران، جلسه کارگروه اشتغال شهرستان ماکو به ریاست فرماندار شهرستان و با حضور مسئولان ادارات مربوطه در محل فرمانداری برگزار شد.

نادر کاظمی فرماندار شهرستان در این جلسه با بیان اینکه تسهیلات اشتغال‌زایی در شهرستان ماکو نسبت به سال گذشته پنج برابر افزایش داشته است گفت: در طول یک سال گذشته ۱۸۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در شهرستان ماکو پرداخت شده که بی‌سابقه است.

وی خطاب به بانک‌ها در خصوص پرداخت وام‌های تکلیفی گفت: کلیه بانک‌ها باید تا پایان سال وام‌های تکلیفی را پرداخت و نتیجه را به این فرمانداری گزارش کنند چرا که برخی از بانک‌های شهرستان در پرداخت وام‌های تکلیفی کوتاهی می‌کنند.

کاظمی با بیان اینکه بانک‌های شهرستان ماکو مکلف به پرداخت وام‌های تکلیفی می‌باشند تأکید کرد: بازرسین ویژه در بانک‌ها حضور یافته و ضمن بررسی پرونده‌های وام‌های تکلیفی، علت عدم پرداخت آن را مشخص کنند.

این مقام مسئول با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اینکه تلاش برای افزایش نسل جوان شدن نیروی انسانی کشور و حمایت از خانواده، یکی از ضروری‌ترین فرائض مسئولان و آحاد جامعه است گفت: یکی علت‌های عدم توجه جوانان به ازدواج و زوج‌های جوان به فرزندآوری بیکاری و یا عدم وجود شغل با درآمد کافی می‌باشد؛ لذا مسئولان و دستگاه‌های اجرایی باید در راستای اشتغال جوانان تلاش کنند.

وی خاطرنشان کرد: ۱۸۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی پرداخت شده به تفکیک ۲۰ میلیارد تومان نیز توسط امور عشایری، ۶۰ میلیارد تومان توسط کمیته امداد و ۱۰۰ میلیارد تومان توسط میراث‌فرهنگی در حوزه‌های مختلف پرداخت شده است.

فرماندار ماکو خطاب به بانک‌ها با بیان اینکه جهت پرداخت وام‌های تکلیفی می‌توان مسائل را کمی آسان گرفت، تصریح کرد: منظور از آسان گرفتن مسائل دعوت به بی‌قانونی نیست؛ بلکه هم مدارک به‌موقع اخذ و هم وام به‌موقع پرداخت خواهد شد؛ لذا باید با خوش‌رویی، تکریم و راهنمایی مناسب با مردم رفتار شود چرا که مردم بهترین ارزیاب و قضاوت‌کننده هستند.

وی با بیان اینکه مشکلات مردم در اولویت ما بوده و نباید مسئولان ادارات از بار مسئولیت شانه خالی کنند، افزود: هرکس وقت خود را در اختیار مردم گذاشته و برای حل مشکلات مردم تلاش کند قطعاً نتیجه آن را خواهد دید.

کاظمی با بیان اینکه بانک‌ها به‌هیچ‌وجه حق بلوکه کردن پول را ندارند تأکید کرد: در قانون مجوزی برای بلوکه کردن پول توسط بانک‌ها وجود ندارد و خلاف قانون است؛ لذا حقوقی که یک مسئول از بیت‌المال دریافت می‌کند همه در آن نقش دارند پس همیشه حلّال مشکلات و پیگیر امور مردم باشیم.

فرماندار شهرستان ماکو اظهار کرد: از تعداد یک هزار و ۵۳۵ نفر تعهد اشتغال شهرستان ماکو تاکنون ۹۷ درصد از طریق دریافت وام‌های اشتغال صاحب شغل شده‌اند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=27016
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 82 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای پرداخت ۱۸۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی در ماکو بسته هستند

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.