افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 27 April , 2024
4
امام جمعه ماکو:

شرکت در انتخابات وظیفه شرعی و ملی است

  • کد خبر : 27715
  • ۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶
شرکت در انتخابات وظیفه شرعی و ملی است
امام جمعه ماکو گفت: شرکت در انتخابات شرعی است چون بهترین وسیله است برای بقا و تداوم و اقتدار نظام اسلامی؛ و وظیفهٔ ملی است چون استقلال و عظمت کشور بدان بستگی دارد.


به گزارش گروه سیاسی و اجتماعی مرزداران، حجت‌الاسلام سید محمد هاشمی امام‌جمعه شهرستان ماکو در خطبه‌های عبادی سیاسی نمازجمعه با بیان اینکه اطاعت‌پذیری یکی از ویژگی‌های منتظران حقیقی امام‌زمان است گفت: در اولین فقرهٔ دعای امام‌زمان (عج) می‌خوانیم پروردگارا! به همهٔ ما توفیق اطاعت را عنایت بفرما؛ البته اطاعت با عبادت فرق می‌کند. عبادت فقط مخصوص خداوند تبارک‌وتعالی است؛ اما اطاعت عام است؛ لذا اطاعت از خداوند فریضه است، و اطاعت از پیامبران الهی و ائمهٔ اطهار در طول اطاعت خداوند تبارک‌وتعالی است.

وی با بیان اینکه اطاعت از ولی‌فقیه در طول اطاعت امام‌زمان (عج) است: افزود: اطاعت از ولی‌فقیه زمان در زمان غیبت امام‌زمان، در طول اطاعت وجود مقدس حضرت بقیت الله الاعظم (ارواحنا له الفداء) است.

حجت‌الاسلام هاشمی از جملهٔ مهم‌ترین مسائل سیاسی امروز کشور را مسئلهٔ انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری عنوان کرده و اظهار کرد: اگر امروز در تصمیم‌گیری مانده است و نمی‌داند که آیا در انتخابات شرکت بکند یا نه باید ببیند ولی‌فقیه زمان یعنی امام خامنه‌ای در خصوص انتخابات چه می‌گوید.

وی افزود: در بیانات اخیر مقام معظم رهبری، معظم له برای حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی تأکید کردند؛ لذا حضور شما منتظران حقیقی امام‌زمان در پای صندوق‌های رأی و هر رأی که به صندوق‌های رأی خواهید انداخت، تیری به چشم دشمنان قسم‌خوردهٔ ملت ایران و نظام اسلامی اصابت خواهد کرد.

امام‌جمعه ماکو با اشاره به اهمیت حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی اظهار کرد: نکته‌ای که در بحث انتخابات باید به آن توجه خاص داشت در وهلهٔ اول حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی می‌باشد. این حضور از دیدگاه فقها یک واجب شرعی و یک وظیفهٔ ملی است. به‌طوری‌که حضرت امام رضوان‌الله تعالی علیه می‌فرماید: «باید همهٔ شما، همهٔ ما، زن و مردم، هر مکلف، همان‌طور که باید نماز بخواند، همان‌طور باید سرنوشت خودش را تعیین کند.»

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت حضور حداکثری گفت: دراین‌خصوص مقام معظم رهبری می‌فرمایند: شرکت در انتخابات یک وظیفه شرعی و ملی است. ازاین‌جهت شرعی است که بهترین وسیله است برای بقا و تداوم و اقتدار نظام اسلامی؛ و حفظ نظام اسلامی بر همگان واجب است و بدین جهت یک وظیفهٔ ملی است که استقلال و عظمت کشور بدان بستگی دارد و عموم شهروندان از آن بهره می‌گیرند.

حجت‌الاسلام هاشمی با اشاره به خصوصیات فرد اصلح گفت: تعبد به ارزش‌های اسلامی از جمله خصوصیات فرد اصلح می‌باشد.

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران بر اساس دین مبین اسلام و پاسداری از ارزش‌های حیاتی آن شکل‌گرفته است و اکثریت‌قریب‌به‌اتفاق ملت ایران و رأی‌دهندگان به وکلای مجلس، مسلمان هستند، ازاین‌رو مهم‌ترین وظیفه وکلای ملت، اهتمام جدّی به اسلام و ارزش‌های الهی و معنوی آن است، و آنان تحت هیچ شرائطی نمی‌توانند از این وظیفه مهم تخطی نمایند.

امام‌جمعه ماکو  صداقت در گفتار و رفتار را دومین خصوصیات فرد اصلح عنوان کرده و اظهار کرد: صداقت نامزدها در تبلیغات و فعالیت‌های آنان، سبب افزایش اتحاد عمومی، مقبولیت نظام سیاسی و تقویت مناسبات مردم و حکومت می‌شود و جلو گسترش نارضایتی‌های اجتماعی را می‌گیرد. در آموزه‌های دینی، صداقت جزو ویژگی‌های پرهیزکاران است؛ و مؤمنان از پرداختن به امور نادرست، به‌شدت منع شده‌اند.

وی تصریح کرد: لیاقت و شایستگی نیز از خصوصیات فرد اصلح می‌باشد پیامبر اکرم (ص) فرمودند: هر کس از مسلمانان کارگزاری را بر مسئولیّتی بگمارد، درحالی‌که می‌داند در میان مسلمان، از او شایسته‌تر و داناتر به کتاب خدا و سنّت پیامبر (ص) وجود دارد، بی‌تردید به خدا و رسول او و جمیع مسلمانان خیانت کرده است.

حجت‌الاسلام هاشمی از جمله دیگر خصوصیات فرد اصلح گفت: از جمله خصوصیات دیگر فرد اصلح تخصص، سابقه مدیریتی درخشان، شجاعت و شهامت، پرهیز از تجمل‌گرایی، امانت‌داری، استکبارستیزی، توجه به محرومان و درماندگان، استقلال‌خواهی و بیگانه‌ستیزی، آشنا با درد مردم بوده و اینکه جوانان را در حل مشکلات کشور باور کند و ریل‌گذار در تصویب قانون برای رفع مشکلات معیشتی مردم و اشتغال جوانان از جملهٔ ویژگی‌های نمایندگان اصلح می‌باشد.

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=27715
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 234 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای شرکت در انتخابات وظیفه شرعی و ملی است بسته هستند

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.