افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 27 April , 2024
1
به مناسبت ماه مبارک رمضان در ماکو برگزار شد؛

اولین دوره مسابقات ترتیل‌خوانی قرآن در ماکو

  • کد خبر : 28140
  • ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۴
اولین دوره مسابقات ترتیل‌خوانی قرآن در ماکو
اولین دوره مسابقات ترتیل‌خوانی قرآن کریم به مناسبت ماه مبارک رمضان توسط دانشگاه علمی کاربردی مرکز ماکو در این شهرستان برگزار شد.

به گزارش گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی مرزداران؛ حجت‌الاسلام سید محمد هاشمی امام‌جمعه شهرستان ماکو در اولین دوره مسابقات ترتیل‌خوانی قرآن کریم که به مناسبت ماه مبارک رمضان توسط دانشگاه جامع علمی‌کاربردی مرکز ماکو در سالن آمفی‌تئاتر آموزش‌وپرورش این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: ماه مبارک رمضان از جمله فرصت‌های خوب برای یادگیری قرآن کریم و انس با آیات وحیانی قرآن است.

 افزود: قرآن کریم در این ماه مخصوصاً در شب‌های قدر بر قلب نازنین نبی مکرم اسلام (ص) نازل شده است؛ بنابراین این ماه بهترین فرصت برای یادگیری قرآن است.

امام‌جمعه ماکو تصریح کرد: وقتی در آیات قرآنی دقت می‌کنیم خداوند متعال آثار تکلیفی تلاوت قرآن را بیان می‌کند و می‌فرماید وقتی انسان قرآن تلاوت می‌کند، ما در روز قیامت بین شما و کسانی که به‌روز قیامت ایمان نیاوردند فاصله ایجاد خواهیم کرد و شما در بهشت برین و آنان گرفتار عذاب الهی گرفتار خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس احادیث و روایات خداوند درجات بهشت را بر اساس آیات قرآنی که هر انسان آن را حفظ کرده و تلاوت می‌کند، قرار داده است و در روز قیامت انسان‌ها مورد خطاب قرار خواهند گرفت که قرآن قرائت کنید تا بر اساس همان آیاتی که قرائت می‌کنید در بهشت ترفیع درجه پیدا کنید.

حجت‌الاسلام هاشمی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: قرائت یا حفظ قرآن ابزار و وسیله است تا ما را به هدف اصلی و نهایی برساند و این هدف اصلی درک عمیق مفاهیم قرآن کریم و عمل به این مفاهیم است؛ لذا انسان باید سبک زندگی خود را بر اساس سبک زندگی قرانی انتخاب کند.

وی با اشاره به افرادی که قرآن می‌خوانند و به مفاهیم آن عمل نمی‌کنند اظهار کرد: پیامبر اکرم می‌فرمایند افرادی وجود دارند که قرآن تلاوت می‌کنند؛ اما قران کریم به آنها لعن و نفرین می‌کند چرا که این افراد قرآن خوانده؛ ولی به احکام آن عمل نمی‌کنند؛ لذا ماه مبارک رمضان بهترین زمان برای انس با قران است.

امام‌جمعه ماکو گفت: انس با قرآن یعنی اینکه انسان از قرآن تأثیر گرفته و بر دیگران تأثیر بگذارد؛ لذا یک قاری قران در این سطح باید باشد.

نفرات برتر این دوره از مسابقات به شرح ذیل است:

در رده سنی نوجوانان محمدامین نجفی مقام اول، میرهادی رضوی مقام دوم، امیرمهدی قاسم‌زاده مقام سوم.

در رده سنی جوانان حسین برخور مقام اول، اکبر نعمت‌زاده مقام دوم، میثم شفیع‌زاده مقام سوم

در رده سنی بزرگسالان حسین احیایی مقام اول، رحمان رسول‌زاده مقام دوم، علی قویدل مقام سوم

انتهای خبر/

 

 

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=28140
  • ارسال توسط :
  • 106 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای اولین دوره مسابقات ترتیل‌خوانی قرآن در ماکو بسته هستند

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.