افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 27 April , 2024
1
در ماکو برگزار شد؛

تشییع پیکر شهید شعبان مختار زاده

  • کد خبر : 28307
  • ۰۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۲
تشییع پیکر شهید شعبان مختار زاده
مردم انقلابی و مومن شهرستان ماکو پیکر شهید شعبان مختار زاده جانباز 70درصد را از مقابل مسجد جامع تشییع کردند.

به گزارش گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی مرزداران؛ حجت‌الاسلام هاشمی امام‌جمعه شهرستان ماکو در مراسم تشییع پیکر شهید شعبان (علی) مختار زاده جانباز 70 درصد گفت: خداوند تبارک‌وتعالی آیات مختلفی را در خصوص مقام و منزلت والای شهدا در قرآن کریم برای پیامبرش نازل کرده است.

وی در ادامه افزود: تمامی مؤمنان در عالم برزخ از نعمت‌های خداوند بهره‌مند می‌شوند؛ اما شهدا در جوار رحمت ذات اقدس الهی از نعمت بی‌بدیل پروردگار عالمیان در عالم برزخ بهره‌مند می‌شوند.

امام‌جمعه ماکو تأکید کرد: خداوند متعال در آیات وحیانی قرآن می‌فرماید: هرگز گمان نبرید کسانى که در راه خدا کشته شدند، مرده‌اند! بلکه زنده‌اند، و نزد پروردگارشان روزى داده می‌شوند.

وی ادامه داد: آیه ذکر شده نشان از مقام و منزلت شهدا در محضر خداوند متعال می‌باشد؛ لذا دوستان و یاران واقعی پروردگار عالمیان، شهدا هستند و مقامی بالاتر از شهید وجود ندارد.

حجت‌الاسلام هاشمی با بیان اینکه وظیفه ما اظهار محبت به شهدا است تصریح کرد: یکی از این وظیفه‌ها زیارت مزار شهدا است که در این راستا راهیان نور قدمی بزرگ برداشته تا دانش‌آموزان مزار شهدا را زیارت کرده و با آرمان‌های مقدس شهدا و امام شهدا تجدید میثاق کنند.

وی اظهار کرد: بر همه مسئولین و مردم وظیفه است که ضمن بزرگداشت مقام شهدا از خانواده‌های آنها دلجویی نمایند چرا که این خانواده‌ها از جان و مال و عزیزان خود برای حفظ تمامیت ارضی کشور مایه گذاشته‌اند.

امام‌جمعه شهدا را به‌عنوان چراغ راه امت خوانده و گفت: باید رفتار و هدفشان در جامعه به‌عنوان الگو قرار گرفته و در بین مردم تبیین شود.

حجت‌الاسلام هاشمی با تأکید بر ترویج فرهنگ ایثار  و شهادت در جامعه تصریح کرد: فرهنگ ایثار و شهادت باید در جامعه به‌ویژه در بین جوانان ترویج و به نسل‌های آینده منتقل شود.

وی خاطرنشان کرد: شهدا و مردم هستند که در راه کیان اسلامی سینه سپر کردند و اجازه ندادند یک وجب از خاک این کشور دست دشمن بیفتد.

امام‌جمعه ماکو در پایان اذعان کرد: اگر امروز جشن ۴۵ سالگی انقلاب گرفته می‌شود بعد از نقش رهبری، مرهون حضور مردم به‌ویژه جوانان در صحنه انقلاب است.

لازم به ذکر می‌باشد پیکر شهید شعبان مختار زاده جانباز 70 درصد بر دوش مردم انقلابی و مؤمن شهرستان ماکو از مقابل مسجد جامع تشییع و در گلزار شهدای وادی رحمت این شهرستان به خاک سپرده شد.

شعبان مختار زاده در 21 بهمن ماه سال 1364 در عملیات والفجر هشت در محل وفا اروند رود مجروح شده و پس از سالها تحمل عذاب و رنج ناشی از مجروحیت در فروردین ماه سال 1403 به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=28307
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 153 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای تشییع پیکر شهید شعبان مختار زاده بسته هستند

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.