افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 30 April , 2024
2
امام جمعه ماکوتاکید کرد؛

لزوم تفکیک خصوصی‌سازی از سیاست‌های مشارکت مردم و دولت

  • کد خبر : 28780
  • ۲۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۴
لزوم تفکیک خصوصی‌سازی از سیاست‌های مشارکت مردم و دولت
امام جمعه ماکو: خصوصی‌سازی باید از سیاست‌های مشارکت مردم و دولت در راستای سرمایه‌گذاری در طرح‌های اقتصاد ملی و منطقه‌ای تفکیک شود.

به گزارش گروه سیاسی‌اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی مرزداران، حجت‌الاسلام سید محمد هاشمی امام‌جمعه شهرستان ماکو با بیان اینکه احداث مسکن برای محرومین یکی از اهداف حضرت امام بود گفت: روز ۲۱ فروردین‌ماه مصادف با سالروز افتتاح حساب ۱۰۰ حضرت امام در بانک ملی بود. حضرت امام این حساب را به‌خاطر کمک به احداث مسکن محرومین افتتاح نمودند، تا سایر مردم، مخصوصاً متمولین جامعه اسلامی نیز، در این حساب پول واریز کنند و بدین‌طریق مشکل مسکن محرومین جامعه حل گردد.

وی افزود: بعد از افتتاح حساب ۱۰۰ توسط حضرت امام، تشکیلاتی به نام بنیاد مسکن شکل گرفت تا امر تهیهٔ مسکن را برای افراد نیازمند، عهده‌دار گردد. در شهرستان ماکو نیز با همکاری این نهادها به بسیاری از نیازمندان مسکن احداث شد. الان در طرح ملی مسکن نیز، مسکن محرومین جامعه در اولویت کار مسئولین قرار گرفته است.

 امام‌جمعه ماکو با اشاره بر خودکفایی ارتش در سایهٔ نظام اسلامی گفت: امروز در سایهٔ نظام مقدس جمهوری اسلامی و دستور آیات وحیانی قرآن کریم، ارتش جمهوری اسلامی ایران در زیر سایهٔ مقام معظم رهبری، در بخش‌های مهم و حساس نظامی، اعم از آموزش نیروی انسانی و همچنین ساخت و تعمیر و نگهداری و تجهیز فناوری‌های نظامی، به خودکفایی رسیده‌اند. البته این خودکفایی نه‌تنها امنیت ایران اسلامی، بلکه امنیت تمامی کشورهای منطقه را تأمین می‌کند.

وی با اشاره به راهکارهایی برای حرکت در مسیر شعار جهش تولید با مشارکت مردم، اظهار کرد: باتوجه‌به شعاری که مقام معظم رهبری، برای سال ۱۴۰۳ با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» انتخاب کردند؛ به نظر می‌رسد مجموعهٔ نظام برنامه‌ریزی، اجرایی و نظارت اقتصادی کشور، باید این اقدامات را با برنامه‌ریزی هوشمندانه پیگیری کنند.

حجت‌الاسلام سید محمد هاشمی با اشاره به این برنامه‌ریزی هوشمندانه گفت: این برنامه‌ریزی عبارت‌اند از: در حوزهٔ برنامه‌ریزیِ راهکارها و سیاست‌هایِ کلّیِ همکاری‌های اقتصادی مردم و دولت باید جهش قابل‌توجهی، با توجه بی‌ظرفیت‌های منطقهٔ آزاد ماکو اتفاق بیفتد و جهش تولید باید در حوزه‌های کشاورزی، صنعت و معدن، لُجِستیک و گردشگری تمرکز اساسی داشته باشد و اولویت‌های اقتصادی کشور باید در راستای جذب و جلب مشارکت مردم، تدوین و جدول‌بندی دقیق شود.

وی با اشاره به دیگر موارد این برنامه‌ریزی تصریح کرد: از دیگر موارد این برنامه‌ریزی راهکارهایِ اصولی، در راستای عمومی‌سازی مشارکت مردم باید، با رعایتِ اصلِ عدالتِ در اختصاصِ فرصت‌های برابر، از ناحیهٔ دولت محترم اتخاذ گردد و تسهیلگری در راستای اختصاصِ منابعِ بانکی و صدورِ مجوزهای لازم باید به‌صورت «پنجرهٔ واحد» به‌مانند سامانه پلیس+ ۱۰؛ باهدف ایجادِ تسهیل مشارکت مردمی در اقتصاد ایجاد شود.

امام‌جمعه ماکو با اشاره به راهکارهای لازم برای بهره‌مندی حداکثری از سرمایه‌های خُرد گفت: برای بهره‌مندی حداکثری از سرمایه‌های خُرد باید از طریق راهکارهای تجمیعِ سرمایه‌های خُرد، و خلقِ سرمایهٔ کلان تدوین گردد.

وی تأکید کرد: خطِ فاصلِ سیاست‌های اصل ۴۴ «خصوصی‌سازی» باید از سیاست‌های «مشارکت مردم و دولت» در راستای سرمایه‌گذاری در طرح‌های اقتصاد ملی و منطقه‌ای از یکدیگر تفکیک شده و پررنگ شود.

حجت‌الاسلام هاشمی با اشاره به نقطه‌ضعف راهبردی اسرائیل در جنگ غزه اذعان کرد: از جملهٔ مهم‌ترین اهدافی که پرهیزانه صهیونیستی برای رسیدن به آن، حدود شش ماه است که در غزه نسل‌کشی می‌کند، عبارت از این بود که اولاً حماس را از بین ببرد، ثانیاً غزه را برای اسرائیل به یک منطقه امن تبدیل کند، ثالثاً اسرای اسرائیلی را آزاد کند و نهایتاً ساکنان غزه را مجبور به مهاجرت کند.

وی با اشاره به شکست مفتضحانهٔ ارتش پرهیزانه صهیونیستی در خان‌یونس گفت: پرهیزانه صهیونیستی که برای رسیدن به این اهداف، با حمایت استکبار جهانی آمریکا، مردم غزه را قتل‌عام می‌کرد، امروز به حمدالله شاهد شکست مفتضحانهٔ ارتش این پرهیزانه در خان‌یونس هستیم که نماد آشکار شکست در عملیات زمینی است؛ و از طرف دیگر پرهیزانه اشغالگر قدس به‌هیچ‌وجه به هیچ‌کدام اهداف خود نیز دست نیافته است.

خطیب نمازجمعه ماکو در پایان گفت: شکست نیروی زمینی در غزه و گسترده‌تر شدن حملات موشک آزادی از غزه، شدت حملات روزمره از ناحیهٔ حزب‌الله، محاصرهٔ دریایی از ناحیهٔ یمنی‌ها، حملات بی‌امان حشدالشعبی عراق و سایر مسائلی که هم ضربات نظامی، امنیتی و هم اقتصادی و اجتماعی به صهیونیست‌ها وارد کرده است؛ دولت جعلی را در یک تله راهبردی گرفتار کرده و زمینه را برای افول پرهیزانه صهیونیستی فراهم کرده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=28780
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 88 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای لزوم تفکیک خصوصی‌سازی از سیاست‌های مشارکت مردم و دولت بسته هستند

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.