افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 2 May , 2024
1
امام جمعه ماکو:

وعده صادق نمونه‌ای از امدادهای غیبی خداوند است

  • کد خبر : 28833
  • ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۲
وعده صادق نمونه‌ای از امدادهای غیبی خداوند است
امام‌جمعه ماکو گفت: وعده صادق نمونه‌ای از امدادهای غیبی خداوند است که سپاهیان در این عملیات از شهدا الهام گرفته‌اند.

به گزارش گروه سیاسی‌اجتماعی مرزداران؛ حجت‌الاسلام سید محمد هاشمی امام‌جمعه شهرستان ماکو در خطبه‌های عبادی سیاسی نمازجمعه با بیان این مطلب که اگر سپاه نبود کشور هم نبود گفت: هدف از تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نگهبانی از انقلاب و دستاوردهای انقلاب و سعی و تلاش در راه تحقق آرمان‏های الهی و گسترش حاکمیت قانون خداوند تبارک‌وتعالی است.

وی افزود: تقویت توان دفاعی جمهوری اسلامی از طریق همکاری با سایر نیروهای مسلح و آموزش نظامی، از جملهٔ اهداف دیگر تشکیل این نهاد انقلابی است؛ لذا حضرت امام (رض) می‌فرماید: «اگر سپاه نبود کشور هم نبود.»

امام‌جمعه ماکو با اشاره به سالروز شهادت سردار شهید سید محمد حجازی گفت: از جملهٔ ویژگی‌های شهید حجاز تفکر بسیجی بود که در تمامی سال‌های خدمت و در مسئولیت‌های مختلفی که داشت، مخصوصاً در جبهه مقاومت، آن را حفظ کرده و اشاعه نمود. اگر ما بخواهیم امروز از شرق مدیترانه تا یمن و سوریه و سایر کشورهای عضو جبهه مقاومت اسلامی، به‌عنوان یک بسیجی به‌تمام‌معنا معرفی کنیم، باید از سردار حجازی نام ببریم.

وی با اشاره به سالروز حمله نظامی امریکا به ایران در طبق اظهار کرد: در این حملهٔ نظامی، یک فروند هواپیما و بالگرد زمانی که می‌خواستند از زمین برخیزند، در اثر امداد غیبی طوفان شن به‌هم‌خورده و در آتش سوختند، و این عملیات آمریکا بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی با شکست مواجه شد و حضرت امام بعد از واقعهٔ طبس فرمودند: «چه کسی این هلیکوپترهای آقای کارتر را که می‌خواستند به ایران بیایند، ساقط کرد؟ ما ساقط کردیم؟ نه شن‌ها ساقط کردند، شن‌ها مأمور خدا بودند، باد مأمور خداست.» این یک نمونه از امدادهای غیبی است که خداوند تبارک‌وتعالی بدین‌طریق از نظام اسلامی دفاع کرده است.

حجت‌الاسلام هاشمی افزود: در صدر اسلام تعداد رزمندگان اسلام در جنگ بدر ۳۱۳ نفر بودند. تعداد نیروهای مشرکین یک هزار نفر، یعنی سه برابر سپاه اسلام بودند. اما چون نیروهای اسلام باقدرت ایمان و با اتکا به قدرت لایزال الهی قدم به میدان گذاشتند، خداوند تبارک‌وتعالی امدادهای غیبی را سراغ آنها فرستاد، و مسلمانان در مقابل مشرکین پیروز شدند.

وی فتح خرمشهر را نمونه دیگری از امدادهای غیبی خداوند دانسته و تصریح کرد: وقتی رزمندگان اسلام در خرمشهر از دست دشمن آزاد کردند، حضرت امام فرمودند: «خرمشهر را خدا آزاد کرد.» یعنی خداوند تبارک‌وتعالی امداد غیبی به سراغ رزمندگان اسلام فرستاد، و با قدرتی در وجود آنها قرارداد، آنها توانستند خرمشهر را آزاد کنند.

خطیب نمازجمعه آخرین نمونهٔ امداد غیبی خداوند را عملیات وعدهٔ صادق دانسته و اذعان کرد: سپاهیان در این عملیات از شهدا الهام گرفته، و در سایهٔ ولایت‌مداری و عدم خوف از دشمن، برای گوشمالی رژیم صهیونیستی، این عملیات را انجام دادند. آنها در سایه ولایت‌مداری نه‌تنها از دشمن خوفی نداشتند، بلکه با این عملیات نیز رعب و وحشت به قلب دشمن انداختند و به مصداق آیه شریفه «أعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّهٍ وَ…» جامهٔ عمل پوشیدند.

وی اضافه کرد: آمریکا و آلمان و فرانسه و انگلیس و اردن و گنبد آهنین رژیم صهیونیستی همه در مقابل موشک‌های ما ایستادند تا به پایگاه‌های نظامی رژیم اشغالگر قدس اصابت نکند، اما آخرالامر پیروز میدان موشک‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود؛ لذا اگر رژیم صهیونیستی بخواهد بعدازاین بر علیه منافع ملت ایران اقدامی انجام دهد، پاسخ نیروهای مصلح ما قاطع‌تر و محکم‌تر خواهد بود.

امام‌جمعه ماکو در این گفت سپاهیان، یک پیام هم به ارباب رژیم صهیونیستی دادند، و آن نیز عبارت از این بود که اگر آمریکا بخواهند به نفع رژیم اشغالگر قدس بر علیه نظام اسلامی اقدامی انجام دهد، تمامی پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه، مورد هدف موشک‌های نیروهای مسلح ایران اسلامی قرار خواهد گرفت.

لازم به ذکر است بعد از نمازجمعه در حمایت از عملیات موشکی سپاه به اسرائیل، هم‌زمان با سراسر کشور، راهپیمایی برگزار شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=28833

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.