افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 28 March , 2024
27

ویژه برنامه ولادت حضرت فاطمه معصومه (س)

  • کد خبر : 14059
  • ۰۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷
ویژه برنامه ولادت حضرت فاطمه معصومه (س)

ویژه برنامه ولادت حضرت معصومه (س) با حضور مسئولین شهرستانی و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتوکول های بهداشت در پارک بزرگ امام خمینی (ره) ماکو برگزار گردید .

به گزارش مرزداران ؛ ویژه برنامه ولادت حضرت معصومه (س) با حضور مسئولین شهرستانی و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتوکول های بهداشت در پارک بزرگ امام خمینی (ره) ماکو برگزار گردید .

در این برنامه در ابتدا حامد رسول زاده مداح اهلبیت عصمت و طهارت به مولودی خوانی در وصف حضرت معصومه پرداخت .

در ادامه حجت الاسلام هاشمی امام جمعه شهرستان ماکو ضمن برشمردن خصوصیات حضرت معصومه گفت : لقب «معصومه» را امام رضا (علیه السلام) به خواهر خود عطا فرمود لذا آن حضرت در روایتى فرمود:

«مَنْ زَارَ الْمَعصُومَهَ بِقُمْ کَمَنْ زَارَنى»؛ «هر کس معصومه را در قم زیارت کند، مانند کسى است که مرا زیارت کرده است.» این لقب، که از سوى امام معصوم به این بانوى بزرگوار داده شده، گویاى جایگاه والاى ایشان است.

وی افزود : امام صادق (ع) می‌فرمایند: کسی که آن حضرت را زیارت کند در حالی که آگاه و متوجه شأن و منزلت او باشد بهشت پاداش اوست. همچنین از ایشان منقول است: «الّا انَّ حرمی و حرم ولدی بعدی قم»؛ آگاه باشید که حرم و حرم فرزندان بعد از من قم است. امام رضا (علیه السلام) نیز در روایتى دیگر مى‌فرماید: هر کس نتواند به زیارت من بیاید، برادرم را در رى یا خواهرم را در «قم» زیارت کند که ثواب زیارت مرا در مى‌یابد.

امام جمعه ماکو تصریح داشت : مقام والای آن حضرت در عالم کشف و شهود نه تنها به خاطر فرزندی حضرت موسی بن جعفر (ع) و خواهری امام هشتم (ع) است، بلکه به واسطه مقام معرفتی خود ایشان نیز می‌باشد لذا وجود این فرشته آسمانی برای اهل زمین فرصتی است تا جرعه‌ای از وجود حضرت زهرا (س) را تجربه کنند.

در ادامه این برنامه به 20 نفر از طلاب حوزه علمیه خواهران ماکو و از بین حضار به 6 نفر از نام های فاطمه و معصومه به قید قرعه هدیه اهدا شد .

لازم به ذکر میباشد در این برنامه شاخه گل هایی مزین به پیام های حجاب و عفاف که توسط سه دانش اموز دختر به صورت خود جوش تهیه شده بود ، در بین مردم توزیع گردید .

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=14059
  • ارسال توسط :
  • 890 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای ویژه برنامه ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.