افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 18 April , 2024
24

را‏هکار اساسی در رفع مشکلات اقتصادی کشور پیگیری اقتصاد مقاومتی می باشد

  • کد خبر : 8461
  • ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷
را‏هکار اساسی در رفع مشکلات اقتصادی کشور پیگیری اقتصاد مقاومتی می باشد

امام جمعه ماکو گفت : مبادا جوانان فریب آدرس‏های غلط دشمن در مواجهه با مشکلات اقتصادی کشور را بخورند لذا را‏هکار اساسی در رفع مشکلات اقتصادی کشور پیگیری اقتصاد مقاومتی می باشد

به گزارش مرزداران ؛ حجت الاسلام هاشمی امام جمعه شهرستان ماکو در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه گفت: بهترین زنان امت پیغمبر، دارای کمترین مهریه می باشند .

وی افزود : تقوا سبب حفظ و نگهداری از کیدهای شیاطین است .

وی تصریح داشت :  از دیدگاه قرآن کریم و پیغمبر اکرم و اهل بیت عصمت و طهارت ، هدف از ازدواج و تشکیل زندگی مشترک چیست ؟ برای جواب به این سؤال به چند آیه از آیات قرآن و یک حدیث از رسول مکرم اسلام در تبیین این هدف اشاره می‌کنیم:

خداوند تبارک و تعالی در آیه‌ی شریفه می‌فرماید: از نشانه‏ های او اینکه همسرانی از جنس خودتان برای شما آفرید تا در کنار آنان آرامش یابید یا رسول مکرم اسلام می‌فرمایند : ای مردان و زنان با همدیگر ازدواج کنید و دارای نسل گردید و زیاد شوید ، بهراستی که من در روز قیامت به واسطه‌ی شما در مقابل امت‌های دیگر مباهات می‌کنم ، ولو با بچه سقط شده ؛ بنابر این مهم‌ترین هدف خداوند تبارک و تعالی در تشریع امر ازدواج ، رسیدن به آرامش روحی و جسمی زوجین ، تکثیر نسل و تربیت فرزندان سالم ، با ایمان و با تقوی است . بنابر این مال دنیا و مهریه‌ی سنگین نمی‌تواند زوجین را به این هدف والا برساند لذا آموزه‌های دینی شرائطی را برای رسیدن به این هدف تعریف کرده‌اند که در جای خود قابل بررسی است .

وی با اشاره به ارکان مهم عقد و ازدواج گفت : از ارکان مهم عقد و ازدواج مهر است که با توافق طرفین تعیین می‏ گردد و شرعا بر ذمه‏ ی شوهر باقی می ‏ماند که عندالمطالبه بپردازد و هیچگاه شوهر نباید قصد نپرداختن داشته باشد ، چنانکه بعضی که مهریه را خیلی سنگین و بالا می‏گیرند می‏گویند مهر را که داده و که گرفته و حال آنکه یک دین شرعی و قانونی است . مهر به هر چیزی که ارزش مالکیت داشته باشد اطلاق می‏شود البته به شرط آنکه بی‏ حساب نباشد زیرا که در اسلام مهر زیاد نهی شده است .

وی با اشاره به روایتی از پیامبر و امام باقر (ع)در خصوص مهر گفت : بهترین زنان امت من کسانی هستند که در عین داشتن زیباترین چهره کمترین مهر را دارند .

امام محمد باقر (ع) می‏فرمودند : همانا از برکت زن کمی مهر او و از شومی زن زیادی مهر است .

پیامبر گرامی (ص) که خود اسوه ‏ی حسنه‏ ی امت است برای آنکه عملا به مردم بفهماند که مهرهای سنگین صلاح ملت نیست دختر خود را با مهریه‏ ای بسیار مختصر به عقد علی بن ابیطالب علیه‏السلام درآورد .

وی با اشاره به روایتی از ابن شهر آشوب گفت : ابن آشوب  پس از نقل چندین روایت درباره ‏ی مقدار مهریه حضرت فاطمه (س) روایتی را نقل می‏کند که : ‹‹ إنَّه کَان خمْسَمِأهِ دِرْهَم ›› ‹‹ وَ هُوَ أصَحُّ ››  ؛ «مهریه آن حضرت پانصد درهم بوده و می‏گوید این قول أصح از اقوال دیگر است. روایت جالبی از طریق اهل سنت در این باره نقل شده که حضرت فاطمه (س) از پدرش رسول خدا (ص) خواست تا مهریه‏ ی او را شفاعت گنهکاران امت آن حضرت در روز قیامت قرار دهد و این درخواست مورد قبول قرار گرفت ! ‹‹ فَنزَلَ جَبرَئِیلُ (ع) وَ مَعَهُ بِطَاقَهٌ مِنْ حَرِیرٍ مَکْتُوبٌ فِیهَا : جَعَلَ اللهُ مَهْرَ فَاطِمهَ الزَّهْراءِ شَفَاعَهَ المُذْنِبِینَ مِنْ اُمَّهِ أبِیهَا ››  ؛ «جبرئیل نازل شد و ورقه‏ای از حریر آورد و این مهریه در آن نوشته شده بود … .»

امام جمعه ماکو در خطبه دوم با اشاره  الزامات تحقق توصیه‏ های هفتگانه رهبری در گام دوم انقلاب  گفت :

رهبر معظم انقلاب با ترسیم نقشه راه کشور در بیانیه «گام دوم انقلاب»، با تأکید بر داشتن امید واقع ‏بینانه به آینده و نقش بی‏ بدیل جوانان در برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمان‏ها، در خطاب به جوانان و آینده ‏سازان ایران مقتدر، هفت توصیه را بیان کردند که اجرایی کردن هر کدام الزامات خاص خود را دارد .

وی افزود: رهبر معظم انقلاب می‌فرماید : اقتصاد که یک نقطه‏ ی کلیدیِ تعیین ‏کننده است ، الزاماتی دارد .آن الزامات عبارتند از :

  1. اقتصاد باید درون زا کنیم.
  2. اقتصاد را باید مولد و دانش بنیان کنیم.
  3. در اقتصاد باید کار را به دست یک مجموعه جوان، دانا، مؤمن سپرد.
  4. اقتصاد باید برون گرا باشد و از تمامی ظرفیت‏ها باید استفاده کرد.

وی ادامه داد : مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب در خصوص اقتصاد به چند نکته نیز اشاره فرمودند که آنها عبارتند از : اقتصاد قوی مانعی در مقابل سلطه و نفوذ دشمن خواهد بود و اقتصاد ضعیف، زمینه ساز نفوذ و دخالت دشمن می‏ شود. اقتصاد در جامعه اسلامی هدف نیست ؛ بلکه بعنوان یک ابزاری است برای رسیدن به هدف اصلی که تعالی انسان است.

وی خاطر نشان ساخت: 4 عامل در عدم موفقیت نظام اسلامی در حوزه اقتصاد مؤثر است که 2 عامل عبارت است از «تحریم و وسوسه‏ های دشمن» که از عوامل بیرونی است ، و 2 عامل نیز عبارت است از «عیوب ساختاری و ضعف مدیریت» که از جمله‌ی عوامل درونی است.

وی را‏هکار اساسی در رفع مشکلات اقتصادی کشور  را پیگیری اقتصاد مقاومتی عنوان کرده و گفت : رهبرمعظم انقلاب به جوانان هشدار می‌دهند که مبادا فریب آدرس‏های غلط دشمن در مواجهه با مشکلات اقتصادی کشور را بخورند.

وی با اشاره به  مرحله‌ی اول ثبت نام حوزه‌های علمیه از 24 بهمن ماه آغاز شده و تا 27 اسفند ماه گفت :

عزیزانی که می‌خواهند در حوزه علمیه ثبت نام کنند، می‌توانند به حوزه‌ی علمیه امام خمینی (ره) شهرستان ماکو مراجعه نموده و ثبت نام نمایند.اما در خصوص تحصیل در حوزه علمیه ، باید به خدمتتان عرض کنم که مراجع تقلید عظام در این خصوص می‌فرمایند تا زمانی که برای تبلیغ دین الهی نیاز به روحانی باشد، تحصیل در حوزه‌های علمیه واجب کفایی است.

وی در پایان گفت:کسی که در حوزه‌ی علمیه تحصیل می‌کند، در عین حال که دین خود را یاد می‌گیرد، این توفیق را پیدا می‌کند تا مسائل دینی، اخلاقی، اعتقادی را به مردم یاد دهد، و آنها را به دین الهی دعوت نماید که این خود یک وظیفه‌ی قرآنی است و چنین فردی در پیشگاه خداوند از اجر و ثواب خاصی برخوردار است.

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=8461
  • ارسال توسط :
  • 1170 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای را‏هکار اساسی در رفع مشکلات اقتصادی کشور پیگیری اقتصاد مقاومتی می باشد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.