افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 29 March , 2024
19

سردار رشید اسلام سپهبد قاسم سلیمانی ذوب در ولایت بود

  • کد خبر : 12459
  • ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸
سردار رشید اسلام سپهبد قاسم سلیمانی ذوب در ولایت بود

مراسم محفل انس با قران و گرامیداشت سیدالشهداء مقاومت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور مسئولین شهرستانی و عموم مردم در مسجد جامع ماکو برگزار گردید .

به گزارش مرزداران ؛ مراسم محفل انس با قران و گرامیداشت سیدالشهداء مقاومت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور مسئولین شهرستانی و عموم مردم در مسجد جامع ماکو برگزار گردید .

در این برنامه پس از ختم قران و مداحی علی خرمی ( مداح اهلبیت عصمت و طهارت ) ، حجت الاسلام هاشمی امام جمعه شهرستان ماکو به عنوان سخنران اصلی برنامه از ویژگی های سردار سلیمانی ویژگی ولایت مداری و ولایت پذیری را مطرح کرده و گفت : این ولایت پذیری به زبان نیست باید مطیع مطلق امر ولایت باشد .

وی با اشاره معنی ذوق در ولایت گفت : ذوق در ولایت یعنی ولایت را از خود مقدم بداند ، معنی ولایت این است که اگر امر ولایت در یکجا و اراده انسان بر جای دیگر تعلق گرفته ، امر ولایت مقدم تر از اراده انسان است این ذوق ولایت می باشد .

وی با اشاره به روایتی از امام صادق تصریح داشت : روزی مامون رقّی به امام صادق (ع)گفت : شما ولایت دارید چرا بر علیه خلیفه بنی عباس قیام نمیکنید ؟ حضرت به غلام خود گفت : تنور را روشن کن و به مامون رقّی دستور داد که در تنور بنشیند که مامون رقّی گفت : اقا من اشتباه کردم مرا با آتش ،عذاب نکن ؛ مدتی گذشت هارون مکّی آمد ، حضرت به وی گفت : برو در تنور بنشین و وی کفش ها را درآورد بدون هیچ سوال داخل تنور روشن شد و حضرت درب تنور را گذاشت و با مامون رقّی به صحبت پرداخت و سوالاتی از مشهد پرسید گویی که سالها در مشهد بوده است و دقایقی بعد به مامون رقّی گفت : برو در تنور را بردار و داخل آن را نگاه کن که وقتی وی داخل تنور را نگاه کرد دید در تنور اتش زبانه میکشد و هارون مکّی بدون هیچ آسیبی درون آتش نشسته ؛ حضرت گفت : چند نفر اینگونه در مشهد وجود دارد تا من قیام کنم ؟؟، مامون در جواب امام صادق (ع) گفت حتی یک نفر هم نیست اما باید توجه داشت”و از اشک رهبر مردم متاثر شد ؛ این ذوب در ولایت بودن سردار سلیمانی را نشان میدهد .

امام جمعه ماکو از دیگر ویژگی های سردار اخلاص عمل را برشمرد و گفت : از دیگر ویژگی های حاج قاسم سلیمانی اخلاص در عمل است که نمونه آن وصیت نامه وی به همسر خود میباشد که گفت هیچ عنوانی روی مزار من نوشته نشود و قبر من کوتاه باشد تا پای کسی به آن گیر نکند لذا اگر انسان اخلاص عمل داشته باشد مورد حبّ و مقرّب ذات اقدس الهی خواهد بود .

وی با اشاره به خصوصیت های انسانهای خالص گفت : انسان خالص تمامی کارهایش ، رفتار ، اخلاق ،حرکات، سکنات و … به خاطر خدا می باشد که سردار اینگونه بود که مقام معظم رهبری به خانواده سردار رشید به محبوبیت سردار در تمام قلوب مردم جهان و نه تنها ایران اشاره کرده و گفت : این به خاطر اخلاص سردار رشید اسلام می باشد ؛ اما این باید مورد توجه قرار گیرد که متحول کننده تمامی قلوب مردم ذات اقدس الهی است و این جز به اخلاص عمل محقق نمیشود(یا مقلب القلوب و الابصار) .

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به نحوه شهادت سپهبد سلیمانی گفت : شهادت به وی الهام شده بود که وقتی از وی پیشنهاد برای برنامه ایام فاطمیه در منزل وی می خواستند می گفت معلوم نیست من سال بعد باشم و از جمله آن سه دستنوشته سردار در منزل وی در سوریه است که نوشته بود خداوندا مرا قبول کن که این دعا به اجابت رسید و به دست شقی ترین انسان ها به درجه رفیع شهادت نائل امد و به همرزمان شهیدش پیوست .

وی افزود :جنایتکار تر از ترامپ و جنایتکار تر و تروریست تر از آمریکا در دنیا نیست که سردار به دست آنها به شهادت رسید .

امام جمعه ماکو با اشاره به دیگر خصوصیت های سردار سلیمانی گفت :از جمله خصایص وی روحیه ایثار گری وی بود اینکه کسی از جان خود بگذرد تا جان فرد دیگری را نجات دهد از خصوصیت های دیگر وی روحیه استکبار ستیزی بود که همیشه حق مظلوم را گرفته و در برابر ستمگر می ایستاد .

 

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=12459
  • ارسال توسط :
  • 1328 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای سردار رشید اسلام سپهبد قاسم سلیمانی ذوب در ولایت بود بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.