افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 27 April , 2024
16
امام جمعه ماکو :

تکمیل پروژه‌ی خط انتقال و تصفیه خانه فاضلاب شهر ماکو، از جمله‌ی ضروری ترین پروژه ها میباشد

  • کد خبر : 17841
  • ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷
تکمیل پروژه‌ی خط انتقال و تصفیه خانه فاضلاب شهر ماکو، از جمله‌ی ضروری ترین پروژه ها میباشد
امام جمعه ماکو گفت : با توجه به اینکه شهر ماکو، یک شهر کوهستانی است. لذا احداث چاه فاضلاب در این شهر بسیار مشکل است. لذا اکثر فاضلاب خانه‌های مسکونی در این شهر به رودخانه زنگبار جاری می‌شود. در پایاب این رودخانه نیز، کشاورزان، از این آب برای آبیاری محصولات کشاورزی استفاده می‌کنند.

به گزارش مرزداران، حجت الاسلام سید محمد هاشمی امام جمعه شهرستان ماکو در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه با بیان اینکه پیشگیری مقدم بر درمان است گفت: در بحث سلامت جسم و جان پیشگیری مقدم بر درمان است. لذا در دین مبین اسلام، آنچه برای سلامت جسم و یا جان انسان خطرناک و زیانبار است، حرام یا مکروه است؛ و آنچه برای سلامت انسان، لازم و مفید است، واجب یا مستحب است، و آنچه سود و یا زیانی برای جسم و یا جان ندارد، مباح شناخته شده است.این مطلب بدان معناست که طبّ پیشگیری در متن احکام پنجگانه اسلام، قرار داده شده، و اگر انسان، بطور کامل و دقیق، به قوانین الهی در زندگی خود عمل کند، سلامت جسم و جانش را تضمین خواهد کرد.

امام جمعه ماکو با اشاره به مطالبات مردمی گفت: با توجه به اینکه شهر ماکو، یک شهر کوهستانی است. لذا احداث چاه فاضلاب در این شهر بسیار مشکل است. لذا اکثر فاضلاب خانه‌های مسکونی در این شهر به رودخانه زنگبار جاری می‌شود. در پایاب این رودخانه نیز، کشاورزان، از این آب برای آبیاری محصولات کشاورزی استفاده می‌کنند. لذا دوباره همان محصولات آلوده به سفره‌ی مردم برمی‌گردد. و این امر سلامت مردم شهرستان را تهدید می‌کند. بنابراین، تکمیل پروژه‌ی خط انتقال و تصفیه خانه فاضلاب شهر ماکو، از جمله‌ی مهمترین و ضروری‌ترین پروژه‌های شهرستان می‌باشد.

وی اضافه کرد :از نماینده‌ی محترم و هم از فرماندار محترم می‌خواهم تا استقراض یکصد میلیارد تومانی از بانک صادرات را جهت تکمیلِ بخشی از این پروژه را پیگری نمایند، تا هر چه سریعتر این معضل شهر نیز خاتمه یابد. البته با این اعتبار، باز هم این پروژه تکمیل نخواهد شد، لذا در سفر ریاست جمهوری نیز، لازم است که تکمیل این پروژه را، از جمله‌ی پروژه‌های الویت دار شهرستان تعریف‌ کنند، تا با تخصیص بودجه نهایی، این مشکل شهر ماکو نیز برای همیشه حل گردد.

حجت الاسلام هاشمی با بیان اینکه افول آمریکا مهم‌ترین شاخصه‌ی نظم جدید جهانی می باشد گفت: مقام معظم رهبری بارها به این نکته تأکید داشته‌اند که قدرت ایالات متحده آمریکا در حال افول است.» البته آمارهای موجود نیز نشان می‌دهد که: اولا؛ قدرت اقتصادی آمریکا در حال افول است. و در دهه‌ی اخیر نیز، چین بعنوان جدیدترین رقیب آمریکا ظاهر شده است. ثانیا؛ در حال حاضر آمریکا بدهکارترین کشور دنیاست. بدهی بیش از ۲۰ هزار میلیارد دلاری آمریکا، از میزان تولید ناخالص داخلی آن نیز بیشتر است و امیدی برای کاهش این بدهی وجود ندارد.

وی افزود:فعلا از یک طرف ارتش آمریکا به تدریج، برتری خود، را در آموزش و تکنولوژی نسبت به سایر کشورها از دست داده. ازطرف دیگر، تجهیزات نیروی هوایی آمریکا، بسیار قدیمی است. نیروی دریایی آمریکا نیز اگر بخواهد در خارج از کشور به مسئولیتهای خود عمل کند، حداقل به ۸۰ کشتی جنگی نیازمند است.

وی اذعان داشت:گزارش‌های اخیر حاکی از این است که طی ۵۰ سال اخیر، خودکشی در آمریکا به بالاترین سطح خود رسیده، و این امر امیدوار شدن به زندگی را، در میان مردم این کشور کاهش داده است. لذا اخیرا نیز رهبر معظم انقلاب، با توجه به تبعات جنگ اوکراین، برای بار دیگر تأکید می‌کنند که این جنگ نیز، نشان از کاهش و افول قدرت آمریکا است و می‌تواند به عنوان پایانی برای نظم جاری بین‌المللی قلمداد شود. لذا ایران نیز باید برای بازیگری در نظم جدید جهانی، خود را آماده کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=17841
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 460 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای تکمیل پروژه‌ی خط انتقال و تصفیه خانه فاضلاب شهر ماکو، از جمله‌ی ضروری ترین پروژه ها میباشد بسته هستند

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.