افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 19 March , 2024
16
مشاور رئيس جمهور ودبیر شورای عالی مناطق آزاد و ويژه اقتصادی :

فرهنگ جهادی و تقویت تولید ملی ارکان اساسی اقتصاد مقاومتی است

  • کد خبر : 20716
  • ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۹:۴۷
فرهنگ جهادی و تقویت تولید ملی ارکان اساسی اقتصاد مقاومتی است
مشاور رئیس جمهور ودبیر شورای عالی مناطق آزاد و ويژه اقتصادی در نشست نخبگان و فعالین فرهنگی گام دوم انقلاب گفت: فرهنگ جهادی و تقویت تولید ملی دو رکن اساسی اقتصادی مقاومتی هستند و اگر یکی از این ارکان حذف شود در اقتصاد مقاومتی موفق نخواهیم شد.

به گزارش مرزداران ؛ مشاور رئیس جمهور ودبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در نشست نخبگان و فعالین فرهنگی گام دوم انقلاب گفت: فرهنگ جهادی و تقویت تولید ملی دو رکن اساسی اقتصادی مقاومتی هستند و اگر یکی از این ارکان حذف شود در اقتصاد مقاومتی موفق نخواهیم شد.

حجت اله عبدالملکی در دیدار با فعالین فرهنگی و نخبگان منطقه افزود: بند۱۱ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص توسعه حوزه عمل مناطق آزاد و ویژه‌ی اقتصادی کشور به منظور انتقال فناوری‌های پیشرفته، گسترش و تسهیل تولید، صادرات کالا و خدمات و تأمین نیازهای ضروری و منابع مالی از خارج می باشد.

وی ادامه داد:‌ در واقع مناطق آزاد موتورهای محرکه اقتصاد کشورند و در جذب سرمایه گذاری های خارجی، عمران و آبادی منطقه و توسعه زیست پذیری برای مردم از هیچ کوششی نباید دریغ کرد.

عبدالملکی با بیان اینکه منطقه آزاد یک وجهه فرهنگی دارد و یک وجهه اقتصادی اضافه کرد: رویکرد ما که در سفر به مناطق آزاد دیگر نیز مطرح شد موضوع مردمی کردن این مناطق می باشد. یعنی ساکنین در این مناطق و سرزمین اصلی،‌ مناطق آزاد را  «مثل خلیج فارس» متعلق به خود و از خودشان بدانند.

مشاور رئیس جمهور اضافه کرد:‌ متاسفانه مردم سرزمین اصلی و گاها حتی ساکنین در مناطق آزاد،‌ این مناطق را مفید و متعلق به خود نمی دانند.

دبیرشورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به جهانی کردن فعالیت های مناطق آزاد اشاره کرد و افزود: مناطق آزاد باید در تعاملات بین المللی با جهان و جذب سرمایه گداری خارجی حرف اول را بزنند.

عبدالملکی گفت:‌من برخلاف کسانیکه به عدم حضور جمعیت زیاد در مناطق آزاد اعتقاد دارند،‌ معتقدم هم جمعیت برای مناطق آزاد بموجب برکت و پیشرفت است و هم مسئولیت هایی که این مناطق در قبال مردم دارند.

وی با بیان اینکه اولویت سفرهای ما به مناطق آزاد بررسی مسائل فرهنگی در مناطق با تراکم جمعیت بالاست اظهار داشت: همه فعالیت ها در مناطق آزاد باید با پیوست فرهنگی دنبال شوند. حتی اگر در حوزه های اقتصادی، سرمایه گذاری،  صادرات و تولید رشد صدبرابری داشته باشیم ولی در رفع مشکلات فرهنگی و معضلات حرکت نکنیم آن پیشرفت ها هم صفر بوده است .

مشاور رئیس جمهور به اولویت بندی رسیدگی به مشکلات اشاره کرد و اظهار داشت:‌با توجه به محدودیت منابع، اولویت‌ بندی اقدامات و طرح‌های مرتبط با حل مشکلات منطقه آزاد ماکو نیازمند اجماع همه دستگاه‌هاست.

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=20716
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 529 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای فرهنگ جهادی و تقویت تولید ملی ارکان اساسی اقتصاد مقاومتی است بسته هستند

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.