افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 19 March , 2024
10
امام جمعه ماکو :

فتح خرمشهر فتح خاک نیست فتح ارزش‌هاست

  • کد خبر : 24104
  • ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۵
فتح خرمشهر فتح خاک نیست فتح ارزش‌هاست
ویژه‌برنامه بزرگداشت سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر با حضور پرشور مردم انقلابی ماکو و مسئولین شهرستانی برگزار شد.

به گزارش گروه فرهنگی مرزداران؛ ویژه‌برنامه بزرگداشت سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر با حضور پرشور مردم انقلابی ماکو و مسئولین شهرستانی برگزار شد.

در این برنامه حجت‌الاسلام سید محمد هاشمی امام‌جمعه شهرستان ماکو ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس با اشاره به نام‌گذاری روز سوم خرداد به‌روز شهادت گفت: از جمله نام‌گذاری‌های روز سوم خرداد به نام روز شهادت،  ۶ هزار شهید می‌باشد که در عملیات بیت‌المقدس جان خود را فدا کردند تا خرمشهر آزاد شود

وی افزود: یاد و خاطر فاتحان خرمشهر به‌ویژه شهید محمد جهان‌آرا، حسین خرازی، حاج احمد متوسلیان، حسن باقری، مهدی باکری، شهید احمد کاظمی و سایر شهدا را که در این عملیات شرکت کردند گرامی می‌داریم.

امام‌جمعه ماکو  با بیان اینکه به گفته امام راحل فتح خرمشهر فتح خاک نیست فتح ارزش‌هاست، وی تصریح کرد: پیروزی‌هایی که به‌دست‌آمده بعد فتح خرمشهر باعث شد رئیس سابق وزارت خارجه امریکا اعلام کند این پیروزی‌هایی که رزمندگان به دست آوردند ما را نگران می‌کند و منافع ما را در منطقه به خطر می‌اندازد.

حجت‌الاسلام هاشمی اظهار داشت: امام فرمود، خرمشهر را خدا آزاد کرد این از جمله سنت‌های الهی است که با اتکا به نقطه ایمان، خداوند امدادهای غیبی را به کمک رزمندگان فرستاد.

وی اذعان کرد: امام راحل با این گفتن حرف که خرمشهر را خدا آزاد کرد می‌خواست به انسان‌ها امدادهای غیبی را که در دفاع مقدس و سایر جنگ‌ها به دست آمد نشان دهد.

حجت‌الاسلام هاشمی با بیان اینکه سوم خرداد در واقع روز پیروزی فرهنگ، تفکر بسیجی و گفتمان مقاومت در مقابل نظام سلطه است اضافه کرد: در فرهنگ قرآنی هر گاه یک ملت بر قدرت ایمان اتکا کندو در مقابل دشمن مقاومت نماید خداوند با امدادهای غیبی خود آن ملت را کمک کرده و به پیروزی پر رساند.

امام‌جمعه ماکو با اشاره به جمله تاریخی امام راحل گفت: در عرصه‌های مختلف دشمن برای اینکه بتواند نظام اسلامی را که می‌خواهد الگوی تمام کشورها باشد، تضعیف کند با فتنه‌های مختلف می‌خواهد نوری را که پروردگار روشن کرده با حیله خاموش کند؛ لذا امام راحل فرموده انقلاب ما انفجار نور بود.

وی با بیان اینکه امروز باتوجه‌به فرهنگ مقاومت است که فلسطین در برابر اسرائیل اشغالگر ایستاده است، در سایه همان مقاومت است که بین قدس، آوارگان فلسطینی، لبنانی و سوریه و غزه اتحاد و همدلی ایجاد شده است.

حجت‌الاسلام هاشمی با اشاره به رشادت‌های شهدا گفت: شهدا با خون خود نهال انقلاب را آبیاری کردند و امروز در سایه خون شهدا است که این درخت تنومند شده و پیام شهدا و در رأس آنها حاج‌قاسم عزیز، اجرای فرامین قرآن در نظام، دفاع از نظام اسلامی و تبعیت از ولایت است.

وی با اشاره به وصیت‌نامه شهیدان گفت: گاهی دشمن طوری القا می‌کند که نباید بحث حجاب و عفاف را به شهدا نسبت داد؛ لذا من پیشنهاد می‌کنم مراجعه کنید به وصیت شهدا که به مردم و خانواده خود تأکید به حجاب کرده‌اند اینکه گفتند: خواهر من حجاب تو سنگر توست.

در پایان این برنامه از خانواده شهدای عملیات بیت‌المقدس و رزمندگان فاتح خرمشهر با اهدای هدیه تجلیل به عمل آمد.

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=24104
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 279 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای فتح خرمشهر فتح خاک نیست فتح ارزش‌هاست بسته هستند

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.